خبرگزاری کار ایران

دستورالعمل ساماندهی بازار پوشاک در حال اجراست/ صدور مجوز ۲۵ برند خارجی برای فعالیت

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۰۱۵

در راستای اجرای دستورالعمل ساماندهی بازار پوشاک تاکنون ۲۵ برند خارجی مطرح دنیا موفق به دریافت گواهی فعالیت در کشور شده‌اند و ۲۳ متقاضی نیز در حال تکمیل مدارک خود هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا، در پی‌انتشار خبر  نساجی‌ها باز هم به وزیر نامه نوشتند، ‌جریان سازمان یافته قاچاق پوشاک جری تر شده است  در یکی از خبرگزاری‌های منتقد دولت، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در توضیحاتی اعلام کرد:

- ساماندهی واردات پوشاک صاحب نام ونشان (برند) در اولویت اول از مبادی ورودی تا سطح توزیع و عرضه در دستورالعمل ۱۷ شهریورماه ۹۵ توسط مهندس نعمت زاده وزیر وقت صنعت ، معدن و تجارت ابلاغ شد.

- ۲۰ بهمن ۹۵ اولین جلسه کارگروه پیگیری، اجرایی کردن و رفع موانع این دستورالعمل به ریاست مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور صنایع نساجی، پوشاک و چرم تشکیل شد و تاکنون ۱۸ جلسه کارگروه با حضور معاونین و مسؤولین بخش‌های ذیربط وزارتخانه، انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی و صنعتی پوشاک برگزار شده است.

- برگزاری جلسات هماهنگی با نمایندگان برندها و تشویق آن‌ها برای رعایت ضوابط دستورالعمل و ارایه راهکارهای لازم در ارتباط با لزوم دریافت پروانه کسب برای تمامی فروشگاه‌های متقاضیان گواهی فعالیت به نام دارنده گواهی فعالیت، الزام به ثبت و درج تعداد و نشانی فروشگاه‌های (شعب) متقاضیان گواهی فعالیت در سامانه مرکز امور اصناف، الزام دارندگان گواهی فعالیت به معرفی توزیع‌کنندگان غیر مجاز (همان برند) به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از اهم فعالیت های این کارگروه بوده است.

- هماهنگی لازم جهت صدور ثبت سفارشات پوشاک براساس ضوابط دستورالعمل، تعیین ضوابط مربوط به درون‌سپاری و سرمایه‌گذاری برندها و نحوه نظارت آن موضوع اجرای ماده (۳) دستورالعمل و بازرسی و بررسی میدانی توسط اداره کل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالای سازمان حمایت از برندها و ارایه گزارش آن از دیگر اقدامات بود.

- برای برندهایی که قبل از صدور دستورالعمل گواهی فعالیت دریافت کرده اند، به منظور انطباق با دستورالعمل جدید مهلت زمانی تعیین شد و مهلت برندهایی‌ که در اجرای دستورالعمل موفق به ارایه مدارک مثبت نشده‌بودند، تمدید مجدد و گواهی افرادی که مدارک مورد نیاز را در چارچوب دستورالعمل جدید ارایه نکرد باطل شد.

- براساس اطلاعات ارایه شده از سوی مرکز اصناف و بازرگانان، ۱۲۷ درخواست جهت دریافت گواهی فعالیت نمایندگی پوشاک به آن مرکز ارسال شده و تاکنون ۲۵ نام نشان (برند) خارجی مطرح دنیا با انجام تمامی مراحل لازم موفق به اخذ گواهی فعالیت در کشور شده‌اند و ۲۳ متقاضی نیز در حال تکمیل مدارک خود هستند.

- در راستای بهبود فضای کسب و کار، نظام توزیع و عرضه کالای نساجی و پوشاک از طریق کارگروه منسوجات و پوشاک با موضوع تهیه شناسه و شناسنامه کالا (براساس ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرایی شناسه‌های کالا و رهگیری کالا موضوع ماده (۱۳) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تبصره ۲ ماده ۷ دستورالعمل واردات پوشاک) ایجاد ارتباط برخط جهت تبادل اطلاعات و همچنین تهیه دستورالعمل طرح رهگیری در این زمینه با برگزاری بیش از ۲۸ جلسه فنی و ۱۷ جلسه کارشناسی رفع اشکالات، در حال پیگیری است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز