خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز مطرح کرد:

اولین کنگره شهدای استان البرز سال ۹۷ برگزار می‌شود/ چراغ گلزار امامزاده محمد کرج(ع) روشن شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۵۵۷

استاندار البرز خواستار تسریع در تکمیل اجرای طرح ساماندهی گلزار امامزاده محمد(ع)در کرج شد.

به گزارش ایلنا از البرز، ظهر امروز هفتمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با حضور آیت‌الله حسینی همدانی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج، محمدعلی نجفی استاندار البرز و رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی در دفتر امام جمعه کرج تشکیل شد.

نجفی در بدو امر به اجتماع چشمگیر روز گذشته مردم استان البرز در پاسخ به برخی کارشکنی‌ها اشاره کرد و اظهارداشت: حضور خوب مردم استان البرز و شهر کرج، روز گذشته، پیمان و میثاق مجددی با مقام معظم رهبری و ولایت فقیه بود و اعلام انزجار از کسانی که از حق اعتراض می‌خواستند سوء استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مسائل مختلفی را از زبان مردم از روز اول شاهد بودیم، در خصوص مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و.. خطابم به مسئولان استان و مدیران است که باید برای اینگونه صداها گوش شنوا داشته باشند و فرصتی فراهم شود تا امکان بیان مسائل و دغدغه ها وجود داشته باشد.

استاندارالبرز ادامه داد: مردم باید راحت بتوانند با مدیران و سایر قوا اعم از قوه مجریه، قضائیه و مقننه مسائل خود را مطرح کنند.

نماینده عالی دولت در استان با قدردانی از اجتماع بزرگ روز گذشته مردم کرج و استان البرز تصریح کرد: از این صف و صفوف مردم که مانع سوء‌استفاده دیگران شد، قدردانی می‌کنم، از نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج، سپاه و..

وی با بیان اینکه کم و کاست‌های فراوانی وجود دارد، اضافه کرد: فضای وحدت و دوستی و امکان شنیدن حرف های به حق مردم را باید حفظ کنیم.

استاندار البرز در محور دیگری با تأکید بر ضرورت خروجی مناسب از جلسات و عدم بطالت زمان در نشستها، به موضوع دغدغه سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و تجربه های شیرین این دیدارها در سایر استانها اشاره و تصریح کرد: هیچ خانواده شهید و ایثارگری نباید از صف دیدار مسئولان جا بماند و این مهم از نگاه مسئولان مغفول واقع نشود.

*البرز در جایگاه نخست ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور

رئیس شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در ادامه با اشاره به جمعیت شهدای استان البرز خاطرنشان کرد: رتبه اول استان البرز در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور جایگاه ارزشمندی است، ضمن اینکه تعداد شهدای هشت سال دفاع مقدس استان البرز با جمعیت 500 هزار نفری آن سالها 4 هزار شهید بوده است و این نشان می دهد که البرز جایگاه ویژه ای در سهمیه ایثار و شهادت دارد.

نجفی در با تأکید بر برنامه ریزی برای برگزاری کنگره سالانه شهدا در استان گفت: مقدمات برگزاری این کنگره استانی در سال 97 چیده شود و از فرصت مناسبی که با اجتماع این خانواده‌های معظم ازروایتگری خاطرات پدران و مادران شهدا و مصاحبه‌ها و ثبت روایات آن ایام بوجود خواهد آمد درجهت ترویج فرهنگ اصیل ایثار و شهادت در جامعه بهره برد.

استاندار البرز با اشاره به ضرورت فراهم آمدن فضا برای برگزاری این گردهمایی فرهنگی ادامه داد: استان البرز سهم بالایی را در انقلاب اسلامی داشته و تا کنون نیز شاهد برگزاری کنگره شهدا در استان نبوده ایم، بنابراین با اهتمام ویژه ای در سال جدید شاهد برگزاری این کنگره خواهیم بود.

نجفی در ادامه به اهمیت تداوم دیدارهای مسئولان با خانواده های معظم شهدا و ایثارگردان پرداخت و گفت: باید فضایی فراهم شود تا در جریان سرکشی از این قشر گرانقدر برگ دیگری بر کارنامه افتخارات یادگاران انقلاب اسلامی اضافه شود.

وی در این رابطه پیشنهاد داد تا اداره کل بنیاد شهید در استان با احصاء ظرفیت های فرهنگی در محله ها، بخش ها و نواحی شهری خانواده های معظم شاهد را شناسایی و در این زمینه با نگاهی جامع برنامه ریزی و کار فرهنگی از نمادهای فرهنگی در استان صورت گیرد.

استاندارالبرز تأکید کرد: سرکشی از خانواده معظم شهدا باید با شاکله و انسجام مشخص و طبقه‌بندی شده ای از سوی مدیران دستگاه‌ها تداوم پیدا کند.

*چراغ گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) روشن شود
رئیس شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در بخش دیگری در رابطه با اهمیت ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) نیز گفت: امامزاده محمد کرج یکی از نوادگان اعظم هستند و باید با نگاه ویژه ای شاهد ساماندهی این گلزار ملی باشیم.

وی اضافه کرد: تلاش شهرداری کرج و شورای شهر نیز بر این اساس باشد که درطراحی و اِلمان این طرح با دقت نظر ویژه ای کار صرو ت گیرد و طراحی و نوع اجرا اگر نیاز به بازنگری وجود دارد دیده شود، ضمن اینکه از سرفصل بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز اعتبار مورد نیاز جهت تسریع در تکمیل طرح صورت خواهد گرفت.

رئیس کارگروه اشتغال استان در ادامه به اقدامات استان برای ایجاد فرصت های شغلی پرداخت و گفت: در بحث اشتغال با تسهیلات اعتباری از بخش اقتصاد مقاومتی جزو 5 استان برتر در کشور هستیم، این حق البرز است که در این زمینه شناخته شود. درزمینه اشتغال تحرک جدیدی در استان به جریان افتاده است.

وی در این رابطه اشاره ای به تازه ترین آمارهای ثبت شده شغل در سامانه رصد استان داشت واضافه کرد: تا آخر شهریورماه تنها 500 نفر شغل در این سامانه ثبت شده بود که در آخرین جلسه شورای اشتغال استان رقمی بیش از 18 هزار فرصت شغلی ثبت شده اعلام شد و تا امروز نیز آنچه در سامانه به ثبت رسمی رسیده است رقمی بیش از 20 هزار فرصت شغلی را نشان می دهد.
استاندارالبرز گفت: سهمیه استان برای ایجاد شغل 33 هزار فرصت شغلی بوده است که سقف این سهم را در استان تا 45 هزار فرصت شغلی ارتقاء داده ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز