خبرگزاری کار ایران

نمایشگاهی از بی‌تفاوتی‌های یک نقاش

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۴۱۹

«بی‌تفاوتی»های اوژن شیراوژن از نیمه‌ی دی‌ماه۹۶ روی دیوار می‌روند.

به گزارش ایلنا، این نمایشگاهِ نقاشی، دربرگیرنده ۱۶ اثر بزرگ و  ۱۰ اثر کوچک فیگوراتیو با تاکید بر پرتره و با تکنیک رنگ و روغن روی بوم است که تا دوشنبه ۲۵ دی ماه در در گالری ساربان روی دیوار است.

این نمایشگاه تازه‌ترین کارهای شیراوژن است که طی سال‌های ۹۴ تا ۹۶ خلق‌شان کرده است.

مهدی تدینی -منتقد هنری- درباره «بی‌تفاوتی» معتقد است: «این نمایشگاه چهره‌هایی فرورفته در خلسه که آمیزه‌ای از فرم‌های مدرنیسم کلاسیک با تکنیک‌ها، رنگ‌بندی‌ها و رنگ‌گذاری‌های خاص اروپای شرقی است و گاه نقوش کهن ایرانی نیز پس‌زمینه‌ی نقاشی‌هایش را می‌پوشاند. نتیجه این هم‌آمیزی، پرتره‌های زنانی است که در حقیقت نه پُرتره‌اند و نه زن، بلکه شکل تجسم‌یافته‌ی یک احساس خاصند. در واقع، شیراوژن نمی‌خواهد  زنی را نشان دهد که احساسی خلسه‌وار دارد بلکه می‌خواهد احساسی خلسه‌وار را که شمایلی زنانه دارد نشان دهد.»

اوژن شیراوژن چهل ساله، کارشناسی و کارشناسی ارشد نقاشی را بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ از آکادمی موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی مولدوا در کشور رومانی دریافت کرده و همزمان تا سال ۲۰۱۲ در همین آکادمی به تدریس مشغول بوده است.

او تاکنون هفت نمایشگاه انفرادی نقاشی در ایران و اروپا برگزار کرده و در ۱۳ نمایشگاه گروهی نیز در کشورهای مختلف حضور داشته است. شیراوژن علاوه بر نقاشی به تدریس این رشته نیز می‌پردازد.

نمایشگاه «بی‌تفاوتی» از جمعه ۱۵ تا دوشنبه ۲۵ دی‌ماه ۹۶ برقرار است. علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه‌روزه به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری ساربان، واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز