خبرگزاری کار ایران

نمایش آثار محمود زنده رودی(زنده) پس از ۴۰ سال در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۰۰۷

نمایشگاه زنده‌رودی شامل ۲۵ اثر از این هنرمند است که با تکنیک کلاژ و اکرلیک در ابعاد مختلف همچون ۸۰ در۸۰ و حداکثر ۱۶۲ در۹۷ سانتی متر روی بوم خلق شده‌اند.

محمود زنده‌رودی(زنده) که در عرصه بین المللی نمایشگاه‌های متعددی برپا کرده است، پس از قریب به ۴۰ سال برای دومین بار آثارش را از روز دوم خردادماه در گالری ساربان به نمایش می‌گذارد.

به گزارش ایلنا؛ محمود زنده رودی(زنده) گفت: سال‌ها پیش از مهاجرت‌ام به کشور فرانسه نمایشگاهی از نقاشی‌هایم را در تهران برپا کردم و این نمایشگاه با استقبال خوبی روبرو شد، اما پس از مهاجرت‌ام در سال ۱۹۷۸ به کشور فرانسه تمام فعالیت‌ام متمرکز در کشورهای اروپایی و آمریکا شد و هرگز فرصتی فراهم نشد که آثارم را در کشورم که همواره دوست‌اش دارم به نمایش بگذارم.

او افزود: بخشی از آثاری که در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارم؛ در سال ۲۰۰۴ و باقی در سال‌های اخیر خلق شده‌اند و وجه تمایز این مجموعه آثار با آثار دیگرم در این است که خط در این مجموعه جایگاه ویژه‌ای دارد، هرچند که من خودم را خوشنویس و یا هنرمندی که تمرکزش را روی نقاشی خط گذاشته نمی‌دانم و اتفاقا خط خوبی هم ندارم.

به گفته(زنده)؛ این نمایشگاه شامل ۲۵ اثر از این هنرمند است که با تکنیک کلاژ و اکرلیک در ابعاد مختلف همچون ۸۰ در۸۰ و حداکثر ۱۶۲ در۹۷ سانتی متر روی بوم خلق شده‌اند.

محمود زنده رودی(زنده) نقاش خاطرات، یاد بود‌ها و ارزش‌های فرهنگی است که بخش اعظم حیات خود را در آن زیسته و تجربه‌ها آموخته است. او آثارش را نه زنده رودی بلکه زنده امضا می‌کند.

او با تکنیک ویژ‌های که در حرفه هنری‌اش بکار می‌گیرد سبک نوینی در نقاشی و مجسمه سازی بوجود آورد که در اروپا و امریکا شناخته شده است او برای خلق بخش عمده آثارش از خمیر کاغذ دست سازی که از روزنامه‌های باطله می‌سازد استفاده می‌کند که این خمیر در اروپا به نام زنده مشهور شده است.

آثاراو رنگ و بویی ایرانی دارد و اگر ایرانی‌ها را به پیچ تاب‌های خط نستعلیق دعوت می‌کند، رنگ‌های چشم نوازش، چشم علاقمندان آثارهنرمندان ایرانی را خیره می‌کند.

محمود زنده رودی(زنده) سالهاست که در فرانسه اقامت دارد و نمایشگاه‌های متعددی در نیویورک، واشنگتن، مراکش، هنگ کنگ، اسپانیا، سوئیس، الجزایر، کانادا، قبرس و فرانسه به نمایش گذاشته است.

شخصیت هنری محمود زنده رودی در جامعه‌ای شکل گرفته است که هر نوع بدعت هنری یا به اصطلاح پیشتازی جز وابستگی به ریشه‌های عمیق فرهنگی و ملی امری دشوار و محال است و شاید هم بیش از سه دهه زندگی در غرب آن هم فرانسه جوانه‌های تازه‌ای از یادبودهای ایران را در دل او رویانده و هنرمند را با حالتی حسرت و نوستالژی و با استفاده از تکنیک غربی به سوی خلق تابلوهایی کشانده که حاصلش آمیخته ایست از خواب و واقعیت.

محمود زنده رودی که با نام(زنده) فعالیت می‌کند، ۸ تابلو را که براساس منظومه هفت پیکر نظامی خلق کرده است را به موزه هنرهای معاصر تهران اهدا کرد و این آثار در لابی موزه دهنرهای معاصر تهران رونمایی شدند.

نمایشگاه آثار محمود زنده رودی(زنده) ۲ خرداد ماه ۱۳۹۳ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح می‌شود، این نمایشگاه تا ۱۲ خرداد ماه همه روزه به جز سه شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.

گالری ساربان در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره ۸ واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز