خبرگزاری کار ایران

«هفت پیکر و کاپیتان ظریف پیش از فتح آمریکا» در گالری ساربان

گالری ساربان از روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ۹۵ میزبان نمایشگاهی از تازه‌ترین آثار ˝سعید معیری زاده˝ می‌شود.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه «هفت پیکر و کاپیتان ظریف پیش از فتح آمریکا» شامل ۱۴ اثر نقاشی است که با تکنیک آکریلیک در ابعاد متفاوت خلق شده‌اند، کوچک‌ترین این آثار ۱۴۰*۹۰ سانتی متر و بزرگ‌ترین آن‌ها ۲۰۰*۱۴۰ سانتی متر است. این نمایشگاه عصر جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح می‌شود.

سهید معیری متولد ۱۳۴۲ در تهران و مدرس نقاشی ایرانی از سال ۱۳۷۰ تاکنون است.

او تاکنون ۱۰ نمایشگاه انفرادی برپا کرده است و در بیش از ۱۵ نمایشگاه گروهی و بینال‌های هنری در موزه هنرهای معاصر تهران شرکت کرده است. همچنین در نمایشگاه‌های گروهی در کشورهای ایتالیا، سوئیس، قطر، رومانی و آلبانی شرکت داشته و نمایشگاه حاضر یازدهمین نمایشگاه انفرادی او در زمینه نقاشی است که این آثار با برداشتی از کتاب هفت پیکر نظامی خلق شده‌اند.

این هنرمند درباره انتخاب این سوژه برای کار‌هایش گفت: حکیم نظامی گنجه‌ای اسطوره‌ای اسطوره ساز است که بین دو حماسه تاریخمان قرار دارد. حکیم سخن در زبان آفرین، فردوسی پاکزاد و مولانا جلال الدین رومی. نظامی «بهرام گور» را از درون شاهنامه که خود نمایشگر توانمندی‌های شگرف فردوسی است ربوده و با یک انقلاب کوپرنیکی آنرا به داستانی کاملاً مستقل و بدیع تبدیل می‌نماید که حقیقتاً پیچیدگی درونی وخواست‌ها و امیال انسانی را دستمایه اثر خویش قرار داده است. اگر فردوسی دوران بیداری خرد را برایمان آرزو می‌کند و از آن آرزو، کاخی و نظمی بلند می‌سازد، نظامی پیش از عطار و مولوی سفر به دنیای درون را آغاز کرده است و مارا به تاریک‌ترین، زیبا‌ترین و بلند‌ترین آرزو‌ها و هوس‌ها فرا می‌خواند و همچون لاکان «مطلوب‌های گمشده‌ی» خویش را به «زبان» آورده است و آن هم چه زبانی که ما را مجذوب خویش می‌سازد.

نمایشگاه «هفت پیکر و کاپیتان ظریف پیش از فتح آمریکا» تا ۳ خرداد ماه همه روزه بجز سه شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ساربان به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره ۸ ادامه خواهد داشت.

کد خبر : ۳۶۹۴۴۷