خبرگزاری کار ایران

یک جنگل‌ مدیترانه‌ای و گل‌های غول‌پیکر در گالری

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۸۷۳

نقاشی‌های قاسم محمدی با عنوان«مزرعه رنگین کمان» در گالری ایوان به نمایش درآمد.

به گزارش ایلنا، گالری ایوان در جدیدترین نمایشگاه خود میزبان نقاشی‌های قاسم محمدی است. این نمایشگاه که «مزرعه رنگین کمان» نام دارد روز جمعه ۱۰ آذر ماه با نمایش نقاشی‌هایی از مناظر شهری افتتاح شد.

قاسم محمدی در این مجموعه که با اکریلیک روی بوم خلق شده است به نمایش مناظری پرداخته که با محیط شهری و زندگی انسان ترکیب شده، اما در نهایت مناظری غیر واقعی و خیال‌گونه به وجود آورده است. جنگل‌های مدیترانه‌ای با گل‌های رنگارنگ و بسیار بزرگ، مهمترین عنصر در این تابلوها هستند که با رنگ‌های تند و زنده فضایی پر نشاط و پویا ایجاد می‌کنند. اما در قسمت بزرگی از این مناظر یا گوشه و کنار آن‌ها ساختمان، خودرو یا وسیله‌ای قدیمی هم به چشم می‌آید که نشانی از حضور انسان در طبیعت و تغییراتی که او در فضا ایجاد کرده، هستند. با وجود این حضور انسان در این تصاویر کمرنگ‌تر از سایر عناصر است. آدم‌ها در کوچکترین ابعاد نسبت به سایر اجزای تابلو حضور دارند و تحت سیطره فضای طبیعی قرار گرفته‌اند.

محمدی درباره شکل‌گیری این مجموعه گفت: پس از آخرین نمایشگاه انفرادی خود در سال 91 کار روی این تابلوها را آغاز کردم و در این 5 سال روی آنها کار کردم. با توجه به طولانی بودن زمان، بعضی از کارها در طول این مدت تغییر کرده و بارها روی آنها کار شده است.

محمدی ادامه داد: معمولا کارهایم بر اساس یک ایده اولیه شکل نمی‌گیرد. ممکن است یک تصویر اولیه در ذهنم بیاید و بر اساس آن شروع به کار کنم اما در طول نقاشی آن را تغییر دهم. تابلوهای این مجموعه را می‌توان رئالیست فانتزی دانست، زیرا که شما عناصر کاملا واقعی و ملموسی در آن‌ها می‌بینید ولی به خاطر غیر متعارف بودن حضور آن‌ها در کنار یکدیگر، بیشتر مانند یک خواب است.

گالری ایوان سهم خود از فروش آثار این نمایشگاه را به یک خیریه معتبر اهدا می‌کند. گالری ایوان در نمایشگاه‌های قبلی سهم خود از فروش آثار هنری را به خیریه‌های محک، ماموت، نیکان، کمک، دهش‌پور، انجمن حمایت از کودکان کار، مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه و بنیاد کودک اهدا کرده بود. نمایشگاه «مزرعه رنگین کمان» تا ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۶ در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ١۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز