خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه «نابودگی»: شکستن مرز بودن و نبودن

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۳۰۶

نقاشی‌های سعید رفیعی‌منفرد با عنوان «نابودگی» در گالری ایوان به نمایش درآمد.

به گزارش ایلنا، گالری ایوان در جدیدترین نمایشگاه خود میزبان نقاشی‌های سعید رفیعی‌منفرد است. در این نمایشگاه که «نابودگی» نام دارد مجموعه‌ای از آثار فیگوراتیو این هنرمند به نمایش درآمده است.

رفیعی‌منفرد در این مجموعه دو دسته از آثارش را نمایش داده است که تفاوت‌های ساختاری در آنها وجود دارد. بخشی از آنها که با تکنیک ترکیب مواد روی مقوا به وجود آمده‌اند در ابعادی کوچک، نمایش دهنده حضور مفرد زنان در محیطی غبارگرفته و مبهم هستند. زنانی که رو به مخاطب قرار گرفته‌اند یا چهره خود را پنهان کرده‌اند. دسته‌ای دیگر از آثار که با اکریلیک روی بوم و در ابعادی بزرگ‌تر کشیده شده‌اند، روابط میان آدمها را نشان می‌دهند. بیشتر این تابلوها به دو بخش سیاه و سفید تقسیم شده‌اند تا مرز میان بودن و نبودن را نشان دهند.

رفیعی‌منفرد در مورد مجموعه «نابودگی» گفت: این آثار نشان‌دهنده عدم قطعیت حضور است و تجارب زیسته‌ی من را در چند سال اخیر نشان می‌دهد. در این سال‌ها اتفاقاتی در زندگی من افتاد که قطعیت حضور آدم‌ها برایم کمرنگ شد. به نظر من محدوده 30 سالگی، سن قطعیت است، اما با رسیدن به 40 سالگی قطعیت کم شده و تردیدها شروع می‌شود. کم‌کم اندیشه‌ی زیستی تغییر می‌کند و می‌فهمیم که هیچ چیز قطعی نیست.

این هنرمند نقاش ادامه داد: شکستن مرز میان بودن و نبودن در هر کدام از این آثار به شکلی وجود دارد. بخشی از آثار با اکریلیک روی بوم و بخش دیگر با ترکیب مواد روی مقوا به وجود آمده‌اند. در ترکیب مواد هنرمند فرصت بازیگوشی و کسب تجربیات جدید را پیدا می‌کند و با دست باز می‌تواند کنش‌هایی که در اثر اتفاق می‌افتد را دنبال کند. این روند تا حدودی روی کارهای بوم من نیز تاثیر گذاشت و در آنها هم کمی آزادی عمل بیشتر وجود دارد.

 گالری ایوان سهم خود از فروش آثار این نمایشگاه را به یک خیریه معتبر اهدا می‌کند. گالری ایوان در نمایشگاه‌های قبلی سهم خود از فروش آثار هنری را به خیریه‌های محک، ماموت، نیکان، کمک، دهش‌پور، انجمن حمایت از کودکان کار، مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه و بنیاد کودک اهدا کرده بود. نمایشگاه" نابودگی" تا ۲۶ آبان‌ماه ۱۳۹۶ در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ١۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز