خبرگزاری کار ایران

نجفی مطرح کرد:

بهسازی پارک پردیسان نماد تعامل شهرداری و دولت

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۱۲۳

شهردار تهران هدف از امضای تفاهم نامه بهسازی پارک طبیعت پردیسان را سازماندهی و استفاده بهینه و مطلوب از این پارک زیست محیطی دانست و گفت: این استفاده هم به مسایل علمی و زیست محیطی و هم به مسایل اجتماعی و فرهنگی برمی‌گردد.

به گزارش ایلنا، آئین امضای تفاهم نامه بهسازی پارک طبیعت پردیسان ظهر امروز با حضور شهردار تهران و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

محمد علی نجفی، طی سخنانی در این مراسم امضای این تفاهم نامه را یکی از تصمیمات مهم برای حفظ و حراست از گنجینه‌های ارزشمند زیست محیطی در شهر تهران دانست و گفت: این تصمیم از برکات همکاری، هماهنگی و تعامل بین شهرداری و دولت به شمار می رود.

شهردار تهران ابراز داشت: خوشبختانه در چند هفته گذشته با تشکیل دولت جدید موارد متعددی از همکاری های بین بخشی بین شهرداری و دستگاه های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و خوشحال هستم که اولین توافق نامه رسمی که در این زمینه امضا می شود با سازمان محیط زیست برای اجرای یک کار اساسی زیست محیطی برای شهر تهران است.

شهردار تهران هدف از این توافق نامه را بهسازی، سازماندهی و استفاده بهینه و مطلوب از پارک زیست محیطی پردیسان دانست و گفت: این استفاده هم به مسایل علمی و زیست محیطی و هم به مسایل اجتماعی و فرهنگی برمی گردد.

وی افزود: در این پارک ظرفیت های بسیار باارزشی وجود دارد که می توان از آن ها به منظور ایجاد فرح اجتماعی و تفریح مردم استفاده کرد. در کنار آن می توان از این ظرفیت ها برای آموزش به دانش آموزان، دانشجویان و اهل تحقیق و همچنین کارهای پژوهشی و بنیادی درباره گونه های گیاهی و جانوری منحصر به فرد موجود در این پارک بهره جست.

شهردار تهراز ابراز امیدواری کرد با کمک و هدایت علمی سازمان محیط زیست، شهرداری بتواند پارک پردیسان را به وضعیت مطلوب و مناسبی درآورده و شهروندان حداکثر بهره برداری را در چهارچوب حفظ محیط زیست و اصول علمی از این پارک داشته باشند.

نجفی خاطرنشان ساخت: بحث استفاده از بوستان پردیسان و تعامل در اداره و مدیریت پارک از مدت ها قبل بین سازمان محیط زیست و شهرداری تهران مطرح بوده است، اما هیچ گاه جنبه عملی و جدی به خودش نگرفته است چراکه اختلاف نظرها و تعصبات دستگاهی منجر شده این اقدام تاکنون به نتیجه نرسد. از این رو از رییس سازمان حفاظت محیط زیست درخواست کردم خود ایشان شخصا با توجه به تخصصی که دارد مباحث را هدایت کند که در کمتر از یک ماه این نتیجه حاصل شد.

شهردار تهران تصریح کرد: هم سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران و هم شهرداری منطقه مورد تاکید و حمایت قرار می گیرند تا برای اجرای برنامه های طرح جامع پارک اولویت قائل شوند. از این رو امیدوارم در مدت کوتاهی این تغییرات حاصل شود و شهروندان شاهد تحولی در این زمینه باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز