خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در مراسم آغاز سال تحصیلی:

برای حاکم کردن آرامش در تهران باید به اخلاق پایبند باشیم

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۶۹۸

شهردار تهران با اشاره به اینکه برای حاکم کردن آرامش در شهر تهران باید به اخلاق پایبند باشیم، ادامه داد: شهروند شایسته‌ای برای تهران باشید و هم دیگران را تشویق کرده و آموزش دهید‌، تا به حقوق شهروندی و اخلاق شهروندی پایبند باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد علی نجفی؛ شهردار تهران زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را در دبیرستان البرز نواخت. او در این مراسم ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع دانش‌آموزان گفت: خوشحالم امروز در جمع دانش آموزان این سرمایه های کشور  و معلمان گرامی هستم. سلام می کنم بر همه دانش آموزان کشور که از امروز به تقویت علم خود می‌پردازند. سلام عرض می کنم خدمت همه معلمان و اساتید کشور که ایثار خود را از امروز شروع می‌کنند.

او ادامه داد: مهر امسال از این نظر که همزمان با محرم حسینی است، مهر ویژه ای  است. مهر امسال تحت تاثیر آموزگار بزرگ ایثار و شهادت و شجاعت امام حسین (ع) آغاز می‌شود و در این سال تحصیلی مکتب حسینی باید سرلوحه کار معلمین و دانش آموزان قرار گیرد.

شهردار تهران با تاکید براینکه تقارن مهر و محرم باید به فال نیک گرفته شود، افزود: باید هرچه بیشتر از درس‌های امام حسین (ع)استفاده کنیم. قیام کربلا حماسه شور و شعور بود. امیدوارم امسال با تقارن محرم و شروع سال تحصیلی معلمان و دانش آموزان از این فرصت استفاده کنند و مسئله اخلاق را در برنامه های خود قرار دهند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه انقلاب ما از نهضت حسینی نشات گرفت، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس  عشق حسین (ع) جوانان ما را به جبهه کشید، امروز هم رزمندگان ما در عراق و سوریه همه تحت تاثیر نهضت حسینی هستند. دانش آموزان ما باید بدانند تلاش امروز آنها ضمانتی برای آینده این کشور هست و به دست شما ساخته می‌شود، کاری کنید جامعه و اولیای شما به حضور شما افتخار کنند.

او با اشاره به سابقه تاریخی دبیرستان البرز گفت: شما که در البرز ماندگار تحصیل می‌کنید، توجه کنید که در طول تاریخ افراد بزرگی برای بنیان این مدرسه تلاش کردند، به تاریخ این دبیرستان نگاه کنید، افراد بزرگی از نظام در این مدرسه درس خواندند و شما باید آنها را الگوی خود قرار دهید.حالا که این توفیق را پیدا کردید تا در  این مدرسه درس بخوانید همه تلاش خود را باید به کار بگیرید.

او با اشاره به اینکه برای حاکم کردن آرامش در شهر تهران باید به اخلاق پایبند باشیم، ادامه داد: شهروند شایسته‌ای برای تهران باشید و هم دیگران را تشویق کرده و آموزش دهید‌، تا به حقوق شهروندی و اخلاق شهروندی پایبند باشند.

وی خاطرنشان کرد: حمل و نقل و مسکن و اشتغال ما باید از وضعیت خوبی برخوردار باشد تا بتوانیم به سمت آسایش شهروندان حرکت کنیم. شهر تهران برای شهروندان است و نقش شهرداری تسهیل گری است. یکی از مهم‌ترین جلوه‌های امر به معروف و نهی از منکر مسائل شهروندی است. امیدواریم با پتانسیل دانش‌آموزان  و دانشجویان تهرانی شهری نو بنا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز