خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان برنامه و بودجه خبرداد:

اعتبار ۴۰ میلیاردی برای حمایت از طرح‌های مدیریت‌سبز در دانشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۸۲۴

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه‌ از تدوین الگوی ملی ارزیابی واحدهای آموزشی سبز در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا واعظ مهدوی امروز در آئین گشایش دومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز اظهار داشت: دولت حمایت خوبی از فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در عرصه‌های مختلف به‌خصوص مدیریت سبز انجام می‌دهد طوری‌که سال‌جاری ۲۵ میلیارد تومان برای حمایت از طرح‌های مدیریت سبز در دانشگاه‌ها بودجه تعریف شده که با کمک ۱۵ میلیارد تومانی مجلس، هم‌اکنون ۴۰ میلیارد به این مورد اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر توانمندی دانشگاه‌ها بر حل معضلات و چالش‌های کشور گفت: تجربه نشان داده هر وقت بخواهیم در زمینه‌ای موفق باشیم و به توسعه برسیم، باید ابتدا ساختارها و نهادهای لازم در آن زمینه ایجاد شود و در حال حاضر دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نشان داده‌اند که می‌توانند در رفع چالش‌های اساسی کشور موثر باشند.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید به‌طور جدی در طراحی مدل‌های برنامه مدیریت سبز وارد شوند، گفت: ابتدای کار مدل‌های مختلف اروپایی را مورد بررسی قرار دادیم و در نهایت برای اجرا، مدل کشور اندونزی پذیرفته شد که خوشبختانه در حال حاضر مدل ملی ارزیابی واحدهای آموزشی سبز طراحی شده و به‌زودی شاهد رونمایی از این مدل خواهیم بود.

مهدوی تاکید کرد: امیدواریم در نمایشگاه مدیریت سبز دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی در سال ۹۷ بتوانیم جایزه بهترین الگوی مدیریت سبز را به دانشگاه‌ها ارائه دهیم و دانشگاه‌ها بتوانند دستاوردهای قابل توجهی در این زمینه به دست آورند.

وی اظهار امیدواری کرد: دانشگاه‌ها باید درحوزه مدیریت سبز، به دنبال کسب جوایز جهانی باشند؛ چرا که در حال حاضر بسیاری از شاخص‌های جهانی در زمینه مدیریت سبز در دانشگاه هاو مراکز آموزش عالی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز