خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان میراث فرهنگی مطرح کرد:

ورود سالانه 5 میلیون گردشگر به کشور/ تحقق چشم‌انداز 20 میلیون گردشگر خارجی تا سال 2025

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۵۳۴

رئیس‌سازمان میراث‌فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: سالانه حدود ۵ میلیون گردشگر خارجی وارد کشور می‌شود.

به گزارش‌ایلنا، علی اصغر مونسان معاون‌رئیس‌جمهور و رئیس‌سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شب گذشته در حاشیه بازدید از مجموعه تاریخی باغ فین کاشان گفت: سهم این تعداد گردشگر در تولید ناخالص داخلی 2 و 9 دهم درصد است.

مونسان با بیان اینکه افزایش سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی کشور از برنامه‌های دولت دوازدهم است، افزود: بر اساس برنامه ای که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است باید ورود گردشگران خارجی برای سال2025 به 20 میلیون نفر برسد.

وی درباره هدف تحقق 20 میلیون گردشگر در سند چشم انداز کشور گفت: با بسیج همه امکانات و اهمیت دولت و مجلس به بحث گردشگری می توان این رقم را محقق کرد تا ایران به جایگاه شایسته گردشگری خود برسد.  

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین با اشاره به ایجاد سالانه 140 هزار شغل در بخش‌های گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: اگر دولت بتواند خواسته‌های حداقلی سازمان را  محقق کند، ایجاد 70 هزار شغل در حوزه گردشگری و 70 هزار شغل در بخش صنایع دستی کشور قابل تامین است و می توانیم سال های بعد آن را ارتقا دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز