خبرگزاری کار ایران

تاثیر احیای سد آرباطان شهرستان هریس بر تولید و اشتغال

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۰۸۶

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: احیای سد آرباطان شهرستان هریس نقش بسزایی در تولید و اشتغال بهره برداران منطقه دارد.

به گزارش ایلنا از تبریز، کریم مهری رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در دیدار با مهندس بیت الله عبدالهی نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی که در اطاق جلسه سازمان برگزار شد ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: احیای سد آرباطان شهرستان هریس در راستای تولید و اشتغال و معیشت بهره برداران منطقه یک امر حیاتی است که در حال حاضر به دلیل مشکلات فنی ، کارایی لازم را ندارد.

وی افزود: از نماینده محترم شهرستانهای اهر وهریس در مجلس شورای اسلامی و استاندار محترم تقاضا داریم در احیاء و ترمیم مشکلات فنی سد آرباطان دستور اکید صادر نمایند تا ان شاءا... بتوانیم در سال زراعی آتی از آن بهره برداری نمائیم.

مهری با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار لازم، سازمان جهادکشاورزی آمادگی دارد بلافاصله دستورات فنی کارشناسی را عملیاتی نماید تاکید کرد: این سازمان همچنین در موضوع تغییر کاربری، نماینده فعلی شرکت هل در آذربایجان شرقی را که خواهان سرمایه گذاری در منطقه بخشایش شهرستان هریس و اشتغال آفرینی و تولید گسترده است مساعدت خواهد نمود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به بارش شدید تگرگ در باغات شهرستان اهر و خسارات به بار آمده تصریح نمود: سازمان جهادکشاورزی و بانک کشاورزی استان در جبران خسارات وارده مساعدت های لازم را اعمال خواهند کرد.

مهری در پایان سخنان خود از نماینده مردم شهرستانهای اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خواست تا زمینه های ایجاد و تعیین منابع اعتباری لازم برای احیاء سد آرباطان در مجلس شورای اسلامی را فراهم نمایند تا کشاورزان و بهره برداران منطقه بتوانند از منابع آبی این سد بهره مند شوند.

بیت اله عبدالهی نماینده مردم شهرستانهای اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز قول داد در اسرع وقت نسبت به پیگیری عملیاتی تامین اعتبار لازم برای احیای سد آرباطان هریس از طریق وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اقدامات لازم را بعمل آورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز