خبرگزاری کار ایران

با میزبانی تئاتر شهر؛

نخستین سالگرد داوود رشیدی برگزار شد/اهدای نشان‌ ویژه به معجونی و داوودنژاد+عکس

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۵۵۶

نخستین سالگرد درگذشت مرحوم داوود رشیدی عصر امروز در تالار اصلی تئاتر شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "نمایش ادامه دارد" ویژه مراسم نخستین سالگرد درگذشت داوود رشیدی عصر امروز با اجرای منصور ضابطیان در تالار اصلی تئاتر شهر برگزار شد که به اهدای نشان ویژه این هنرمند فقید اختصاص داشت.

علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، احمد مسجدجامعی عضو شورای‌شهر تهران، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، جواد مجابی، اکبر زنجانپور، رضا بابک، داریوش فرهنگ، سیروس الوند، مسعود فروتن، نوید محمدزاده، حسین پاکدل، بردیا صدرنوری، عباس عظیمی مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، رضا بهبودی، مرضیه برومند، سیروس ابراهیم‌زاده، الهام کردا، ستاره پسیانی، علیرضا تابش و فلامک جنیدی از جمله مهمانان حاضر در مراسم بزرگداشت داوود رشیدی بودند.

لیلی رشیدی ابتدای این مراسم با بیان اینکه نمایش "منهای دو" سال 89 به کارگردانی پدرم در همین سالن(سالن اصلی تئاتر شهر) اجرا شد، گفت: در آن نمایش بازیگرانی همچون محمدحسن معجونی، سیامک صفری، پگاه آهنگرانی، باران کوثری و ... بازی می‌کردند.

در ادامه بخش اول این نمایش توسط لیلی رشیدی، محمدحسن معجونی، سیامک صفری و حسین حسینیان بازخوانی شد.

انتهای این مراسم نمایشنامه‌خوانی، سیامک صفری با بیان اینکه دو نمایش برای داوود رشیدی بازی کرده که پر از اتفاق‌های بامزه بوده، گفت: کاش او را داشتیم و این فرصت بود که باز برای ایشان روی صحنه بازی می‌کردم.

فرهاد مهندس‌پور در بخشی از این مراسم به صحبت درباره ویژگی‌های داوود رشیدی پرداخت و در ادامه بیانیه خانواده رشیدی برای اهدای نشان ویژه این هنرمند قرائت شد.

سپس احترام برومند، لیلی رشیدی و فرهاد رشیدی، برای اهدای نشان ویژه داوود رشیدی به هنرمندان روی صحنه حاضر شدند.

احترام برومند متن پیام سیدمحمد خاتمی را برای این مراسم قرائت کرد.

نخستین نشان اولین دوره نشان داوود رشیدی توسط جواد مجابی به عمید نائینی اهدا شد. این نشان به پاس چهل سال کار رسانه‌ای موثر و همچنین به عنوان یکی از مهمترین افراد در حمایت از اهالی فرهنگ و هنر به عمید نائینی اهدا شد.

دومین نشان به یک روزنامه‌نگار و تاریخ‌نویس دیگر اهدا شد. محسن میرزایی دومین نشان داوود رشیدی را از دست احمد مسجدجامعی دریافت کرد.

احمد مسجدجامعی در سخنانی ضمن تشکر از خاندان برومند و رشیدی برای اهدای این نشان به یک روزنامه‌نگار؛ از راه‌اندازی موزه تئاتر در ساختمان پیشین تئاتر نصر خبر داد و گفت: این بنا برای راه‌اندازی موزه خریداری شده است.

در ادامه علی دهکردی پیام انجمن بازیگران سینمای ایران خطاب به نخستین مراسم اهدای نشان داوود رشیدی به هنرمندان را قرائت کرد.

سومین نشان داوود رشیدی به علیرضا داوودنژاد، کارگردان سینما اهدا شد. این نشان به دست مرضیه برومند به داوودنژاد اهدا شد.

چهارمین و آخرین نشان داوود رشیدی به محمدحسن معحونی اهدا شد. این نشان توسط فاطمه معتمدآریا به معجونی اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز