خبرگزاری کار ایران

در مدت دو سال اتفاق افتاد؛

سازمان تامین اجتماعی ١٦ بیمارستان و مرکز درمانی جدید ساخت

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۱۴۳

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی طی دو سال اخیر ١٦ بیمارستان و مرکز درمانی در نقاط مختلف کشور ساخته است و در توسعه مراکز درمانی همواره مناطق محروم در اولویت قرار دارند.

به گزارش ایلنا، مهدی درخشان در  قزوین در تشریح اقدامات معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: هم اکنون ٧٦بیمارستان تامین اجتماعی و ٢٨٩کلینیک تامین اجتماعی در سراسر کشور فعالیت می کنند و به بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان خدمات ارائه می دهند.

وی با اشاره به نهضت نوسازی، بهسازی و ارتقای هتلینگ مراکز درمانی تامین اجتماعی در سال های اخیر، اضافه کرد: از نظر آماری طی چهار سال گذشته کل مراکز افتتاح یا کلنگ زنی شده و همچنین تجهیزات بیمارستانی و درمانی اختصاص یافته در این سازمان معادل کل طرح هایی بوده که ١٠سال قبل از این اجرا شده اند.

درخشان همچنین نوسازی ناوگان آمبولانس این سازمان را از دیگر فعالیت های سال های اخیر اعلام کرد و ادامه داد: طی چهارسال اخیر ١٠٠دستگاه آمبولانس این سازمان نوسازی و یکصد دستگاه آمبولانس جدید نیز خریداری شد که چنین اتفاقی در حدود ٢دهه گذشته بی سابقه بود است.

وی افزود: تنها پنج درصد منابع تامین اجتماعی از طریق سرمایه گذاری های آن و ٩٥درصد منابع از طریق دریافت حق بیمه از سوی بیمه شگان است که در بخش عمده آن دولت کارفرما است.

درخشان خاطرنشان کرد: با لایحه دولت و همت مجلس شورای اسلامی، برنامه ششم توسعه دولت را موظف کرد در طی پنج سال اجرای برنامه به تدریج تمام بدهی های خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند.

وی ادامه داد: درهمین سال جاری نیز در بودجه کشور مصوب شد تا ١٠هزار میلیارد ریال از مطالبات سازمان تامین اجتماعی توسط دولت پرداخت شود.

درخشان با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به محض آن که از لحاظ درآمدی تامین شود بدهی خود به وزارت بهداشت را پرداخت خواهد کرد،گفت: هم اکنون برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی به دانشگاه های علوم پزشکی نشست های مداومی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال انجام است و امیدواریم ظرف ٢هفته آینده خبرهای خوبی از تصمیم های انجام شده اعلام کنیم.

درخشان در ادامه برنامه محوری را مهم ترین هدف و رویکرد سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد و گفت: تمام اقدامات و کارهای این سازمان بر اساس برنامه های سالانه ای پیش می رود که از قبل تصویب و بودجه آن تامین شده است.

وی اظهار کرد: این برنامه ها عادلانه، اساسی و دقیق و با نگاه ویژه به مناطق محروم طراحی شده و با تغییر مدیران سازمان، هیچ تغییری در آنها صورت نمی گیرد.

درخشان در ادامه با تقدیر از خدمات انجام شده در ٢بیمارستان تامین اجتماعی قزوین و تاکستان گفت:در سال جاری بیمارستان تامین اجتماعی تاکستان به همراه بیمارستان میلاد تهران تنها بیمارستان های تامین اجتماعی کشور بودند که در بین ١٢بیمارستان درجه یک عالی کشور قرار گرفتند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی همچنین از صدور مجوز خرید و نصب دستگاه ام آر آی در بیمارستان رازی قزوین خبر داد و گفت: مجوز خرید این دستگاه که هزینه آن ٨٥میلیارد ریال است از چند روز گذشته صادر شده و امیدواریم با انجام فرایند خرید و مناقصه در پایان سال جاری یا اوایل سال آینده این دستگاه نصب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز