خبرگزاری کار ایران

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری تاکید کرد؛

شکل‌گیری مجموعه‌های اقتصادی پیرامون بنیاد شهید

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۰۹۱

نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و اشتغال گفت: اشتغال و کارآفرینی باید محور فعالیت بخش‌های اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در جلسه مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری «آیت ایثار» ضمن تبریک هفته کرامت با بیان اینکه طی ۴ سال گذشته بیش از ۷۵ هزار شغل برای ایثارگران ایجاد شده است، گفت: در این مدت ۴۴ هزار و ۵۸۹ نفر از ایثارگران در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی استخدام شده‌اند و ۳۰ هزار و ۷۴۸ نفر نیز از تسهیلات برای اجرای طرح‌های خوداشتغالی استفاده کرده‌اند. همچنین در سال ۱۳۹۵ در اجرای قانون و آئین‌نامه ماده ۷۹ نظام صنفی برای حدود ۱۰ هزار نفر مجوزهایی از مراجع ذیصلاح برای ایجاد اشتغال ایثارگران گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۱ هزار ایثارگر جویای شغل هستند، گفت: ۲۰ هزار نفر از این تعداد زیر دیپلم و دیپلم هستند که انجام آموزش‌های مهارتی برای توانمندسازی آنان در جهت ایجاد اشتغال ضروری است. ۴۱ هزار نفر از این افراد نیز دارای مدرک دانشگاهی هستند که ۶ هزار نفر دارای مدرک کاردانی، ۲۸ هزار نفر کارشناسی، ۶ هزار و ۴۰۰ نفر کارشناسی ارشد و ۵۸۵ نفر نیز دارای مدرک دکتری هستند که تلاش برای اشتغال آنان از اولویت‌های بنیاد است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با قدردانی از تلاش‌های هیئت‌مدیره و مدیرعامل این شرکت گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران یادگار امام (ره) است که در ابتدا برای رسیدگی به جمع محدود شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی تأسیس شد.

وی ادامه داد: با شروع جنگ تحمیلی آمار شهدا، جانبازان و آزادگان افزایش بسیار زیادی داشت و در حال حاضر جامعه تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران بالغ‌بر ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند. با این اوصاف بودجه‌های پیش‌بینی‌شده جوابگوی نیازهای این مجموعه نبود و به همین دلیل مجموعه‌های اقتصادی پیرامون این نهاد شکل گرفتند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شکل‌گیری شرکت سرمایه‌گذاری آیت ایثار گفت: این شرکت توسط ایثارگران تأسیس شد، اما به دلایلی تصمیم گرفته شد که نظارت بر آن توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شود. برنامه بنیاد برای این مجموعه اقتصادی این بود که مجموعه‌های زیان‌ده این شرکت تعطیل شوند و این کار تا مرحله زیادی پیش رفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز