خبرگزاری کار ایران

آغاز لیگ هفدهم با آماری امیدوار کننده

پرسپولیس با لباس قهرمانی آمد/ جنگ از روز اول علنی شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۵۷۳

ایلنا: روز نخست لیگ هفدهم فوتبال تا حدودی امیدوار کننده استارت خورد. در حالیکه در اغلب ادوار لیگ تیم ها با احتیاط بازیها را شروع می کردند و نتایج کم گل و مساوی رقم می خورد اینبار روز 5 شنبه از همان اولین دقایق شروع مسابقات شاهد جنگ علنی تیم های حاضر بودیم.

جنگی که در نهایت با یک مساوی در 4 بازی همراه شد. روز 5 شنبه 5 مرداد در حالی 4 دیدار از 8 بازی هفته اول را شاهد بودیم که به رقم تساوی دیدار سیاه جامگان و ذوب آهن در سایر دیدارها با شکست و پیروزی همراه بود. هرچند دیداری که در مشهد به تساوی انجامید 4 گل داشت و این بیانگر تغییر در نگاه و حرکت رو به بازی تهاجمی تیم ها می تواند باشد اما نتایج تا حدودی امیدوار کننده بود.

هرچند که زود است در این باره نظر نهایی را بدهیم اما با توجه به اقبال عمومی مردم از بازیهای تهاجمی خواه ناخواه مربیان ناچارند برای حرکت در مسیر خواست افکار عمومی رو به بازی تهاجمی بیاورند.

حتی یک مربی مثل اکبر میثاقیان که به ضد فوتبال و بازیهای صدرصد تدافعی مشهور است در برابر مهمان اصفهانی خود ناچار می شود که از پیله ترس و احتیاط خارج شود و رو به بازی تهاجمی بیاورد.

امیرقلعه نویی که اینبار مربیگری دراصفهان را تجربه می کند در اولین دیدار با ذوب آهن کار دشواری را در مشهد پیش رو داشت چرا که در هر حالتی بازی با تیم های مشهدی در این شهر دشواریهای خاص خودش را دارد اما قلعه نویی هم بیشتر به عناصر تهاجمی میدان داد تا تدافعی تا بازی با 4 گل همراه باشد و سهم هر تیم 2 گل.

در گرمای طاقت فرسای خوزستان تیم تراکتورسازی با یحیی گل محمدی که از هوای خنک تبریز عازم اهواز شده بودند چاره ایی جز تسلیم شدن برابر استقلال خوزستان نداشتند. نتیجه یک برصفردر این شرایط آب و هوایی  یعنی دیدار سخت و سنگین و نفس گیری بوده و البته که یحیی برای اینکه با تراکتور بتواند نتیجه بگیرد و تبریزی ها با او خو بگیرند کمی زمان نیاز دارد . ولی عبدالله ویسی که پس از یک فصل ناموفق در سپاهان بار دیگر به تیم سابقش برگشته همچنان در حال و هوای دو فصل پیش است تا شاید با این تیم بتواند خاطرات تلخ سپاهان فصل گدشته را فراموش کند.

ولی یکی دیگر از عجایب فوتبال ما هم همین تیم نفت است. نفت تهران که تا ساعاتی به شروع لیگ هفدهم حضورش نامعلوم بود با وجود تمام فراز و نشیب های چند هفته اخیر ، با پیروزی آغازکرد و سپیدرود رشت تیمی که با هزار عشق و امید به لیگ برتر آمده در این بین قربانی اتحاد نفتی ها شد که برای فرار از مهلکه افتادن و نیفتادن از لیگ برتر نیاز به یک پیروزی داشتند.

در حقیقت حمید درخشان تمام توان و تجربه اش را گذاشته بود تا بازیکنانش را برای این دیدار از نظر روحی و روانی آماده کند.

حتما درخشان به بازیکنانش متذکر شده بود که این بازی حکم مرگ و زندگی را برای همه ما دارد. باید ببریم تا نتوانند دست به انحلال ما بزنند. اگر ببازیم باز حرف و حدیث پیدا می شود. ببریم تا بمانیم . سپید رود که تصور می کرد می تواند از نفت با حال و روزی که دارد  امتیاز بگیرد قربانی هول و هراس نفت شد و حالا علی نظر محمدی متوجه شده است که اینجا لیگ برتر است و با لیگ یک خیلی متفاوت است. اینجا نمی توان هیچ تیمی حتی نفت بدون بازیکن و بی سروسامان را دست کم گرفت. علی نظر محمدی یقینا به تجربه بازیگری اش در لیگ برتر می نازد اما مربیگری با بازیگری تفاوت های زیادی دارد. در هر حال و از آنجا که سپیدرود رشت نماینده بخش عظیمی از هواداران و مردم خطه سرسبز گیلان است دوست داریم این تیم از همین هفته های اول خود را در حاشیه امن نگه دارد چرا که اگر بخواهد دیر بجنبد خیلی زود روی خط قرمز قرار خواهد گرفت.

 

بدون شک همه نگاهها در روز نخست متوجه پرسپولیس بود. پرسپولیسی که کمترین تغییر را به نسبت سایر تیم ها در این فصل داشته و چند بازیکن خوب و چند جوان خوش آتیه را هم به جمع خود افزوده است 5شنبه شب در ورزشگاه آزادی میزبان فولاد خوزستان بود.

پرسپولیس از همان دقایق اول بازی اشتهای سیری ناپذیر خود برای همان بازی مورد علاقه خود و هواداران را به نمایش گذاشت و اجازه نداد که فولاد از میانه زمین به اینطرف بیاید.

پیراهن هایی که نماد پرسپولیس دهه 50 و 60 و دوران طلایی سرخ ها بود را دوباره برتن کرد و اتفاقا رنگ و لعاب همان تیم رویایی دهه 60 را گرفته بود. حمله و حمله از همه جای زمین با بازیکنانی که از حمله کردن و نزدیک شدن به دروازه حریف سیر نمی شوند.

اگرچه بازی تهاجمی پرسپولیس دو گل داشت اما هر لحظه یک حمله جدید با طراحی تازه را از سوی این تیم شاهد بودیم و فولاد هم واقعا در این بازی حرفی برای گفتن در این بازی نداشت.

پرسپولیس با  این آهنگ و با این شکل و شمایل برای فینال لیگ قهرمانان آسیا اسب خود را زین کرده است و اگر در مسیری که گام بر می دارد اسیر اتفاقات ناخواسته نشود می توانیم به حضور نماینده ایران در فینال  لیگ قهرمانان امیدوار باشیم.

در هر حال هفته اول و روز اول لیگ هفدهم با 10 گل در 4 بازی به انجام رسید.

یک آمار خوب و امیدوار کننده. امیدواریم در این فصل شاهد فوتبالی زیبا و تهاجمی از سوی تیم ها باشیم چرا که هواداران فوتبال امروزه تاب و تحمل 90 دقیقه تماشای فوتبال بی حال و کسل کننده را ندارند.

*سیدرضافیض آبادی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز