خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی كار داروسازی ابوریحان:

چشم‌پوشی از خواسته‌های معیشتی کارگران قابل بخشش نیست

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۱۴

تصمیم‌گیرندگان دستمزد در شورای عالی كار باید به قیمت خودرو «پراید» و سایر محصولات داخلی توجه نگاه کنند که در سال جاری ۳ برابر شده است. این در حالی است که دستمزد نیروی کار که قاعدتا وظیفهٔ تولید همین پراید را دارند تغییری نکرده است.

رئیس شورای اسلامی كار داروسازان ابوریحان از نمایندگان جامعه کارگری در شورای عالی کار خواست تا از خواسته‌های معیشتی کارگران به هیچ دلیلی چشم پوشی نکنند.

«ولی‌الله طارانی» در این باره به ایلنا گفت: ما از کسانی که در شورای عالی كار برای دستمزد کارگران مذاکره می‌کنند توقع داریم تا از خواسته‌های معیشتی کارگران چشم پوشی نکنند. هرگونه توافقی در مورد رقم دستمزد كه بر اساس تورم افسارگسیختهٔ فعلی و سبد هزینهٔ معیشت یک خانوار ۴ نفر کارگری نباشد قابل بخشش نیست.

وی ادامه داد: ‌تصمیم‌گیرندگان دستمزد در شورای عالی كار باید به قیمت خودرو «پراید» و سایر محصولات داخلی توجه نگاه کنند که در سال جاری ۳ برابر شده است. این در حالی است که دستمزد نیروی کار که قاعدتا وظیفهٔ تولید همین پراید را دارند تغییری نکرده است.

این فعال كارگری در شرق تهران افزود: ماکارانی، برنج و گوشت تنها ۳ نمونه از کالاهایی هستند که قیمت آن‌ها در سال جاری ۳ برابر شده است.

رئیس شورای اسلامی كار داروسازی ابوریحان در پایان اظهار داشت: از ابتدای سال تا به امروز چندین بار جداول مختلفی را منتشر کرده‌ایم تا مسئولان را از هزینه‌های زندگی کارگران و نیازهای آنان مطلع سازیم. مساله کارت اعتباری کارگران، سبد کالاهای اساسی و تعیین حداقل دستمزد متناسب با گرانی هال و تورم خواسته‌های به حق این روز‌های نیروی کار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز