خبرگزاری کار ایران

بادامچی در گفت‌وگو با ایلنا:

تحویل پرونده‌ نامزدهای انتخابات شورای تهران به هیات نظارت/ ۴ روز فرصت برای ثبت اعتراض ردصلاحیت‌شدگان

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۷۶۸

رییس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر تهران گفت:

محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به صلاحیت نامزدهای شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: ظرف ساعات آینده صورت جلسات هیات اجرایی به همراه پرونده‌های همه نامزدهای انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش تحویل دبیرخانه هیات نظارت بر انتخابات خواهد شد.

او افزود: بر اساس تصمیم هیات نظارت بر انتخابات، جلسه بعدی هیات مذکور برای رسیدگی به پرونده‌های ارسالی از هیات اجرایی در تاریخ ۲۶ فروردین در دفتر مرکزی هیات نظارت تهران برگزار خواهد شد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش یادآور شد: در جلسه ۲۴ فروردین با حضور اعضای هیات نظارت طیبه سیاووشی نماینده مردم تهران و نائب رییس هیات نظارت و روغنی زنجانی، بارانی و اولیا که از اعضای معتمد هیات نظارت هستند، تصمیم گرفته شد که جلسات بررسی پرونده‌های نامزدها در ساختمان هیات نظارت شهرستان تهران تشکیل و پرونده‌های مذکور مورد رسیدگی قرار گیرد.

بادامچی در رابطه با نحوه رسیدگی به پرونده نامزدها تصریح کرد: اعضای هیات نظارت براساس بخشنامه ۲۱ فروردین ۹۶ هیات مرکزی نظارت بر انتخابات و قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا و دستورالعمل نظارت بر انتخابات عمل می‌کنند و اجرای دقیق قانون نصب العین همه افراد است.

او با اشاره به بخشنامه دبیر اجرایی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات خاطرنشان کرد: در بخشنامه ۲۱ فروردین ۹۶ هیات مرکزی نظارت تاکید شده است که هیات‌های نظارت می‌توانند افراد تایید صلاحیت شده در هیات‌های اجرایی را تایید یا رد کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین افراد رد صلاحیت شده در هیات‌های اجرایی می‌توانند به هیات‌های نظارت شهرستان و استان ظرف مدت ۴ روز جهت رسیدگی مجدد به پرونده خود مراجعه کرده و نسبت به رد صلاحیتشان اعتراض کنند.

بادامچی درباره رد صلاحیت شدگان انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش و سازوکار رسیدگی به این مساله ابراز داشت: این افراد می‌توانند ظرف مدت ۴ روز به هیات نظارت استان تهران جهت رسیدگی مجدد اعتراض کنند.

او در پایان بیان کرد: مقرر شده است به منظور رسیدگی دقیق و مبتنی بر قانون، سوابق کلیه داوطلبان اعم از مدارک و پرونده‌هایشان از هیات اجرایی به هیات نظارت ارسال شود لذا ظرف ساعات آینده پرونده نامزدهای انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش به همراه صورت جلسات هیات اجرایی تحویل دبیرخانه هیات نظارت می‌شود.

گفتنی است شب گذشته بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای شهر تهران در هیات اجرایی در وقت قانونی خود به پایان رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز