خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور:

همانند کسانی که شب انتخابات سهام عدالت تقسیم می‌کردند، عمل نمی‌کنیم/ عملکرد وزرای پیر دولت کنونی را با عملکرد وزرای جوان دولت‌های پیشین مقایسه کنید

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۸۷۳

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: متاسفانه عده‌ای می‌گویند که کابینه دولت تدبیر و امید پیر و خسته است. خطاب به آن خواهران و برادارنمان می‌گوییم که بیایید عملکرد وزرای پیر دولت تدبیر و امید را با عملکرد وزرای جوان دولت‌های پیشین مقایسه کنید تا ببینیم عملکرد کدام دولت بهتر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسحاق جهانگیری در همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی با اشاره به انتخابات شورای شهر و روستا و همچنین انتخابات ریاست جمهوری گفت: در مقطعی که هم‌اکنون در آن حضور داریم، یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین کارهای نظام را پیش‌رو داریم که آن دو انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری است. 

مردم با حضور در انتخابات خون جدیدی در رگ‌های نظام به جریان می‌اندازند

او با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین هدایای نظام جمهوری اسلامی ایران صندوق‌های رای است که مردم می‌توانند به وسیله آن انتقادات خود را نسبت به مسائل کشور و جامعه عنوان کنند، اظهار داشت: مردم با حضور در انتخابات خون جدیدی در رگ‌های نظام جمهوری اسلامی به جریان می‌اندازند. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که انتخابات ایران همواره مورد توجه همه مردم جهان قرار می‌گیرد.

دهیاران حلقه اتصال مردم با نظام هستند 

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به نقش دهیاران در انتخابات تصریح کرد: دهیاران حلقه اتصال مردم با نظام هستند آنها می‌توانند با دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات به پر شور شدن دو انتخابات پیش‌رو کمک ویژه‌ای بکنند. در منطقه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم متاسفانه به اشخاصی آلوده شده است که هر چیزی در دنیا اتفاق می افتد می‌آیند و منطقه ما را به آتش می‌کشند. گروهک‌های تروریستی مانند داعش، القاعده و... نتیجه عملکرد غلط این افراد است. ای کاش این افراد یکبار هم که شده می‌آمدند در اتاق‌های فکر خود به این موضوع می‌پرداختند که چرا با توجه به این همه آتش‌افروزی باز هم چنین گروهک‌هایی در جهان وجود دارد. 

ایران امن‌ترین نقطه در منطقه است

جهانگیری با اشاره به گرفتن تصمیم عقلانی توسط مردم در انتخابات‌های پیش‌رو خاطرنشان کرد: ما برای حفاظت از کشور و همچنین حمایت از مردم منطقه باید تصمیم عقلانی بگیریم. همچنین باید توجه کرد که جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین نقطه در منطقه‌ای است که اکثر کشورهای آن جنگ و خونریزی وجود دارد.

امنیت کشور با مدیریت رهبری مثال‌زدنی است

او افزود: امنیت کشور با مدیریت رهبر انقلاب و هماهنگی دیگر مسئولان در جهان مثال‌زدنی است. جا دارد در همین جا از تلاش‌های بی‌وقفه روستائیان مرزنشین که در برپایی امنیت مرزی ایران می‌کوشند تشکر ویژه‌ای کرد. 

افتتاح‌ پروژه‌ها برای تبلیغات انتخاباتی نبوده است/ دولت هیچ طرح نیمه‌کاره‌ای را افتتاح نکرده است

معاون اول رئیس جمهور درخصوص ادعای برخی افراد در مورد انتخاباتی بودن برخی عملکردهای دولت ابراز داشت: متاسفانه گفته می‌شود که بسیاری از اقدامات چند وقت اخیر دولت برای تبلیغات انتخاباتی بوده است اما نمی‌دانم این خانم‌ها و آقایان بر چه مبنا و با استفاده از شاخصه‌هایی چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند. دولت هیچ طرح نیمه‌کاره‌ای را افتتاح نکرده است که در حال رسیدگی به امورات جاری خود است. 

همانند کسانی که شب انتخابات سهام عدالت تقسیم می‌کردند، عمل نمی‌کنیم

جهانگیری در همین رابطه به منتقدان دولت بیان کرد: ما همانند برخی افراد که در شب انتخابات بدون برنامه‌ریزی سهام عدالت تقسیم می‌کردند عمل نمی‌کنیم. اگر در جایی طرحی وجود دارد که نیمه‌کاره افتتاح شده است به ما اطلاع دهند تا ما با آنها برخورد کنیم. در مورد سهام عدالت شفاف‌سازی‌هایی انجام دادیم تا مردم بتوانند به صورت واقعی سهامداران کارخانه‌ها و بورس باشند. 

خاتمی گفت تصمیم‌گیری شهر و روستا باید توسط خود مردم صورت بگیرد 

او با اشاره به شکل‌گیری شورای شهر و روستا در دولت اصلاحات گفت: یکی از فعالیت‌هایی که در دولت آقای خاتمی شکل گرفت به وجود آمدن شورای شهر و روستا بود. علی‌رغم همه مخالفت‌هایی که با این تصمیم دولت اصلاحات می‌شد اما آقای خاتمی گفتند تصمیم‌گیری شهر و روستا باید توسط خود مردم صورت بگیرد. 

عملکرد وزرای پیر دولت کنونی را با عملکرد وزرای جوان دولت‌های پیشین مقایسه کنید

معاون اول رئیس جمهور در واکنش به انتقاد برخی افراد به پیر بودن کابینه دولت حسن روحانی یادآور شد: متاسفانه عده‌ای می‌گویند که کابینه دولت تدبیر و امید پیر و خسته است. خطاب به آن خواهران و برادارنمان می‌گوییم که بیایید عملکرد وزرای پیر دولت تدبیر و امید را با عملکرد وزرای جوان دولت‌های پیشین مقایسه کنید تا ببینیم عملکرد کدام دولت بهتر بوده است. ما در دولت تدبیر و امید توانستیم نرخ تورم را یک رقمی کنیم. در خصوص گندم به خودکفایی برسیم و با افتتاح یازده فاز در پارس جنوبی از کشور قطر در تولیدات پیشی بگیریم. 

هیچ بیماری به دلیل عدم پرداخت هزینه بیمارستان از درمان بازنمی‌ماند 

جهانگیری در مورد طرح تحول سلامت که یکی از دستاوردهای دولت یازدهم است، عنوان کرد: در سال‌های اولیه دولت هنگامی که به عیادت بیماران در بیمارستان رفته بودم همه از هزینه‌های بالای درمان صحبت می‌کردند اما اکنون هیچ بیماری به دلیل عدم پرداخت هزینه بیمارستان از درمان بازنمی‌ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز