خبرگزاری کار ایران

ترامپ از معاهده استقرار مجدد پناهجویان با استرالیا استقبال کرد

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۵۵۹

تنها یک روز پس از دستور منع ورود مهاجران، رئیس‌جمهوری آمریکا از معاهده اسکان مجدد پناهجویان با استرالیا استقبال کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ یک منبع نزدیک به دولت استرالیا امروز – یکشنبه – اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا تایید کرده است که دولتش از معاهده اسکان مجدد پناهجویان با استرالیا استقبال خواهد کرد.

بر اساس اعلام مقام‌های دو کشور، ترامپ امروز با «مالکوم ترنبول» نخست‌وزیر استرالیا از طریق تلفن گفت‌و‌گو کرده است. این گفت‌و‌گو بخشی از تماس‌های تلفنی ترامپ با سران کشور‌های جهان محسوب می‌شود.

منابع دولت استرالیا اعلام کردند که ترامپ معاهده برای اسکان مجدد پناهجویانی که هم اینک در اردوگاه‌ها در آمریکا نگه‌داری می‌شوند را مورد تایید قرار داده است.

دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اعلام کرده بود که آمریکا شمار قابل ملاحظه‌ای از پناهجویان مستقر در جرایر پاپوآ و گینه‌نو را در مقابل پذیرش پناهجویان از گواتمالا، هندوراس و السالوادور خواهد پذیرفت.

مقام‌های وزارت کشور آمریکا فرایند ارزیابی پناهجویان را آغاز کرده‌اند، هرچند هنوز معلوم نیست که افراد پذیرفته شده چه زمانی مجددا اسکان می‌یابند.

     

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز