خبرگزاری کار ایران

شهردار برلین:

ترامپ از ساخت دیوار خودداری کند

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۹۳۵

شهردار برلین تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای ساخت دیوار مرزی بین این کشور و مکزیک را خطرناک خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه وله، «میشل مولر»، شهردار برلین تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در راستای ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک را خطرناک توصیف کرده و آن را محکوم کرد.

وی ادامه داد که این تصمیم باعث ایجاد تنش در رابطه بین مکزیک و آمریکا شده است و رئیس‌جمهور آمریکا باید از این اقدام خودداری کند.

شهردار برلین در ادامه افزود ما بهتر از هرکسی می‌توانیم درد و رنج جدایی ناشی از دیوار کشی توسط سیم خاردار و سیمان را درک کنیم.

مولر تصریح کرد: «توانایی سکوت در برابر ایجاد این دیوار که به نوعی بی‌توجهی و از میان برداشتن تجارت تاریخی ما است را ندارم».

وی با اشاره به درخواست «رونالد ریگان» رئیس‌جمهوری اسبق ایالات متحده از «میخائیل گورباچف» رهبر وقت اتحاد جماهیر شوروی مبنی بر برچیدن دیوار برلین از ترامپ خواست به جای قدم برداشتن در مسیر انزوا از اقدام ریگان پیروی کند.

دونالد ترامپ پس از وعده‌های مکرر به ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک با هزینه دولت مکزیک دو روز قبل دستور اجرایی ساخت دیوار مرزی میان کشور و مکزیک را صادر کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا هدف از ساخت این دیوار را جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی آمریکای جنوبی و مرکزی به ایالات متحده اعلام کرده است.

رئیس‌جمهور مکزیک نیز در واکنش به تنش‌های پیش آمده میان کشورش و مقام‌های ایالات متحده در خصوص ساخت این دیوار مرزی، سفر خود به آمریکا را لغو کرد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز