خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران شهرستان بابل در گفتگو با ایلنا:

تامین اجتماعی بابل فاقد کلینک شبانه روزی است/هیچ سالی حقوق کارگران اندازه تورم واقعی پرداخت نشده است

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۴۸۰

دستمزد کارگران سالها است که مشکل دارد و هیچ سالی حقوق و دستمزد کارگران اندازه تورم واقعی پرداخت نشده است.

مهدی پوچالی گفت: با وجود آنکه دولت تورم را مهار، منابع را محدود و نقدینگی را از بازار جمع آوری کرده تا نرخ تورم در جامعه سیر نزولی داشته باشد ولی عملا برای سبد خانوار کارگری اتفاق خاصی نیفتاده است به نحوی که به جای کاهش قیمتها، ‌شاهد کاهش مصرف به دلیل بالا بودن قیمت اقلام هستیم و کارگران ناچارند در دو شیفت و سه شیفت به صورت خارج از عرف کار کنند.

رئیس انجمن صنفی کارگران شهرستان بابل در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه وقتی هزینه ماهانه سبد خانوار کارگری به مرز ۳ میلیون تومان رسیده دستمزد ۸۰۰ هزار تومانی کمکی به معیشت کارگران نمی‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳ میلیون کارگر ایرانی وجود دارد که با محاسبه خانواده‌هایشان جمعیت ۴۵ میلیون نفری را شامل می‌شوند.

پوچالی تصریح کرد: دستمزد کارگران سالها است که مشکل دارد و هیچ سالی حقوق و دستمزد کارگران اندازه تورم واقعی پرداخت نشده است.

وی با ابراز نگرانی از شرایط تامین اجتماعی  اظهار کرد: دولت ۱۲۰ هزار میلیارد تومان به این سازمان بدهکار است و اگر دولت می‌خواهد به موضوع بیمه درمان کارگران که نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شود بها بدهد دیون خود را بپردازد تا سازمان پشتوانه و انگیزه لازم برای افزایش مراکز بهداشتی، درمانی و تامین بخشی از هزینه‌های درمان کارگران را داشته باشد.

پورجالی با اشاره به اینکه  شهرستان بابل با توجه به کثرت خیل عظیم کارگران مشول قانون کار و تحت پوشش تامین اجتماعی گفت: این فاقد یک کلینیک شبانه روزی در حوزه درمان تامین اجتماعی است و این نداشتن مشکلات فراوانی برای خانواده تامین اجتماعی  بابل شده است  .

رئیس انجمن صنفی کارگران شهرستان بابل افزود:بعضی از دستگاههای درمانی این مجموعه مانند دستگاه نوار قلب و دستگاه های چشم پزشکی معیوب و فرسوده هستند ، که نیاز به تعویض و به روز رسانی دارند

رئیس انجمن صنفی کارگران شهرستان بابل افزود:بعضی از دستگاههای درمانی این مجموعه مانند دستگاه نوار قلب و دستگاه های چشم پزشکی معیوب و فرسوده هستند ، که نیاز به تعویض و به روز رسانی دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز