خبرگزاری کار ایران

معاون دادستان مشهد مطرح کرد:

خلاهای قانونی وجود دارد اما اختیارات دادستانی هم کم نیست

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۰۱۸

معاون دادستان مشهد گفت: اگر چه خلاهای قانونی در زمینه حمایت از حقوق بانوان وجود دارد اما اختیارات دادستانی در این زمینه کم نیست.

به گزارش ایلنا،  قاضی محمد بخشی محبی در  نشست تخصصی راهکارهای قانونی تامین امنیت بانوان که با حضور معاون رئیس جمهور و فراکسیون زنان مجلس برگزار شد، گفت : دادستانی از اقشار آسیب پذیر حمایت های ویژه ای می کند و یکی از این اقشار بانوان هستند که گاها با دستورهای قضایی صادره و حتی فوری در مواقع خاص از ورود آسیب بیشتر به بانوان جلوگیری کرده ایم.

وی افزود : یکی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه راه اندازی واحد پیشگیری از بزه دیدگی ثانویه در دادسرای ناحیه ٦ مشهد است که با شناسایی بانوان بزه دیده سعی در رفع مشکلات آنها می کند و مشاوران حقوقی و اجتماعی این واحد همچون وکیلی در کنار بزه دیدگان هستند.

وی تصریح کرد : معافیت بانوانی که توان پرداخت هزینه دادرسی ندارند نیز از جمله اقداماتی است که دادستانی انجام می دهد چرا که معتقدیم زنی که مورد ظلم واقع می شود و به محکمه پناه می آورد در صورتی که توان مالی پرداخت هزینه دادرسی نداشته باشد نباید از حق قانونی خود محروم شود.

قاضی بخشی محبی بیان داشت : از دیگر اقدامات دادستانی در راستای تامین امنیت بانوان و حمایت از آنها راه اندازی مرکز نگهداری زنان آسیب دیده و کارتن خواب است که  با نظارت قضات دادسرا و بخش خصوصی تحت حمایت بهزیستی اداره می شود و زنان این مجموعه پس از درمان و فراگیری مهارتهای شغلی به اجتماع باز می گردند.

وی ادامه داد: راه اندازی وتقویت مراکز ومامنهای أمن نیز به منظور ایجاد سرپناه برای دختران وزنان در معرض اسیب از جمله اقدامات دیگری است که مورد حمایت دادستانی قرار گرفته و دخترانی که به هر علت سرپناهی برای خود ندارند می توانند در این مجموعه ها اقامت کنند تا علاوه بر آموزش های کورد نیاز تحت حمایت لازم نیز قرار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز