خبرگزاری کار ایران

در مشهد

کارگران «سها طب» ۹ ماه حقوق دریافت نکرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۷۵۵

۱۴ نفر از کارگران کارخانه صنایع مهندسی پزشکی «سها طب» ۹ ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند.

۱۴ نفر از کارگران کارخانه صنایع مهندسی پزشکی «سها طب» ۹ ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند.

منابع کارگری ایلنا در مشهد گزارش داده‌اند از تیر ماه سال جاری ۱۴ کارگر شاغل در این کارخانه تولید کننده تجهیزات پزشکی در مشهد حقوق دریافت نکرده‌اند و حق بیمه‌ آنها هم به تامین اجتماعی پرداخت نشده است. 

به گفته کارگران، صنایع مهندسی پزشکی «س‌ها طب» در مشهد یکی از شرکتهای معتبر در صنعت تولید تجهیزات پزشکی در ایران است که از سال ۸۳ به دلیل کمبود نقدینگی و مشکلاتی که در زمینه فروش محصولات خود داشت، دچار مشکل شد و توان پرداخت به موقع حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جانبی کارخانه را از دست داد.

به ادعای کارگران، این واحد تولیدی تا سال ۸۷ حدود ۱۲۰ کارگر فعال داشت اما به سبب مشکلات مذکور بخش زیادی از  کارگران خود را از دست داد تا به جایی که اینک تعداد کارگران به ۱۴ نفر رسیده است و این تعداد نیز از تیر ماه سال جاری حقوق نگرفته‌اند.

کارگران شرکت سها طب می‌گویند، مشکلات تولید تجهزات پزشکی مالکین کارخانه را بر آن داشت که با استفاده از تجهیزات موجود در زمینه‌های دیگری  به فعالیت کارخانه ادامه دهند. این کارخانه علاوه بر تولید تجهیزات پزشکی و طراحی آن در زمینه تولید سازه‌های فلزی نیز فعالیت دارد. در حال حاضر اعم فعالیت این کارخانه در تولید واجرای پروژه‌ای فلزی صورت می‌گیرد.

کارگران سها طب در خاتمه به ایلنا گفته‌اند؛ صحبت ما با مسئولان نهادهای دولتی در استان خراسان رضوی است که با وجود شنیدن صدایمان هیچ تغییری در وضعیت شغلی‌مان نمی‌دهند. ما بار‌ها برای پیگیری مطالباتمان به اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی و سازمان صنعت معدن و تجارت استان مراجعه کره‌ایم اما هیچ توجه‌ای به مشکلات ما نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز