فیلم /تولید اندام مصنوعی با قابلیت خونریزی به سرپرستی محقق ایرانی

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۹۵۱

گروهی از محققان امریکایی موفق به پیوند بافت مصنوعی روده به موش های آزمایشگاهی شدند تا امید جدیدی در این عرصه رقم بخورد.

به گزارش ایلنا ،  محققان امریکایی دانشگاه روچستر (URMC) با استفاده از چاپ سه بعدی موفق به ساخت اندام مصنوعی شده اند که از سایر اندام های ساخته شده با استفاده از چاپگرهای سه بعدی متفاوت است. این اندام از قابلیت خونریزی و احساس برخوردار است. محققان و مهندسان پزشکی از این فناوری جدید به عنوان یکی از مهمترین فناوری های عرضه شده در سال های اخیر در علم پزشکی یاد می کنند.

احمد قاضی، استادیار دپارتمان اورولوژی و جاناتان استون رزیدنت جراحی مغز و اعصاب درباره این مطالعه می گویند: ارگان های SIMPLE با کمک اسکن های کت CAT scans و همینطور تصاویر سونوگرافی و مدل های دیجیتال و چاپگرهای سه بعدی تولید شده اند. در داخل این ارگان ها لوله های مختلفی مانند مویرگ وجود دارند که با استفاده از هیدروژل طبیعی تر به نظر می رسند. هیدروژل از ۷۰ درصد آب تشکیل شده به همین دلیل بازسازی این اندام مصنوعی حسی شبیه به اندام واقعی را منتقل می کند.

دکتر قاضی در ادامه می گوید: در عمل های جراحی تا زمانی که قسمت مورد نظر شکافته نشود نمی توان نظر دقیقی ارائه کرد اما با کمک چنین فناوری هایی می توان بسیاری از معماها را پیش برد.

 

حجم ویدیو: ۳۱.۹۵M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۱۳ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز