خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن علمی جراحان ارتوپدی شاخه مشهد اعلام کرد:

عملیات جراحی نجات اندام، جدیدترین روش بازسازی عضلات آسیب دیده

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۴۸۴

«در واقع در این عملیات نوعی پیوند از خود به خودی یا جایگزینی بافت از بخشی به بخش دیگر بدن انجام می‌شود.»

دبیر انجمن علمی جراحان ارتوپدی شاخه مشهد به تبیین جزئیات عملیات " عمل های جراحی نجات اندام " پرداخت و گفت: عمل های جرایی نجات اندام به معنای بازسازی نسج نرم و بازسازی کمبود استخوانی اندام‌هایی است که در شرف قطع شدن و صدمه شدید هستند.

به گزارش ایلنا، دکتر فرشید باقری افزود: اندام‌هایی که متحمل صدمات شدید شده‌اند از لحاظ استخوانی، عضلات و پوست نیازمند بازسازی برای حفظ اندام هستند.

وی با بیان اینکه حوادثغیرمترقبه و بلایای طبیعی از جمله عوامل بروز آسیب‌های شدید در اندام‌ها هستند، گفت: مکانیسم بازسازی نسج نرم بر اساس استفاده از بافت‌های سالم مجاور یا دورتر از نقطه آسیب دیده است و ارتباطی با سلول‌های بنیادی ندارد.

دبیر انجمن علمی جراحان ارتوپدی شاخه مشهد افزود: در واقع در این عملیات نوعی پیوند از خود به خودی یا جایگزینی بافت از بخشی به بخش دیگر بدن انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این عملیات به صورت دومرحله‌ای انجام می‌شود، گفت: این اعمال جراحی پیش از این نیز انجام می‌شده و جدیدترین و سریعترین روش برای بازسازی بافت است و با انتقال فلپ عملیات به اتمام می رسد. عمل دیگری تحت عنوان میکروسرژی وجود دارد که پیوند عضله همراه با عروق از نقاط دورتر است که در یک جلسه و به صورت گروهی انجام می شود.

این متخصص ارتوپدی ادامه داد: به علت اینکه پیوند از خود بدن انجام می‌شود معمولا شانس موفقیت پیوند بالاست، مگر آنکه بافت در محل جایگزین شده نکروز و لخته شود که در این صورت بلافاصله بافت پیوند از بین می‌رود و معمولا در ۱۵ تا ۳۰ درصد موارد اتفاق می‌افتد، ولی به معنای ترمیم ناموفق است و نه رد پیوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز