خبرگزاری کار ایران

برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی دریایی ایران

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۲۰

معاون سازمان بنادر و دریانوردی تصریح كرد: این نمایشگاه با مشاركت كلیه فعالان حمل و نقل دریایی و صنایع مرتبط با حوزه دریا و دریانوردی و با حضور نمایندگان كشورهای خارجی برگزار خواهد شد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن سواحل وسیع در حاشیه مهم‎ترین منطقه دریانوردی جهان (خلیج فارس و دریای عمان)، بزرگ‎ترین دریاچه جهان (دریای خزر) و دارا بودن تاریخ چند هزار ساله در امر دریانوردی بین‌المللی دارای پتانسیل بسیار زیاد برای رشد و توسعه حمل و نقل دریانوردی است.
 به گزارش‌ایلنا، سید علی استیری با اشاره به توانمندی‎های زیاد برای رشد و توسعه حمل و نقل دریانوردی كشور، گفت: حرفه دریانوردی یكی از مهم‎ترین منابع زندگی اجتماعی بسیاری از هم‎وطنان ساكن بخش‌های جنوبی و شمالی كشور است،  پس از پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی ایران حمل و نقل دریایی در كشور هم‎چون دیگر صنایع و چه بسا بیش از آنها از نظر كمی و كیفی رشد و توسعه قابل ملاحظه ای داشته است.

وی در ادامه با تاكید بر اینكه منویات مقام معظم رهبری سرلوحه فعالیت‎های سازمان بنادر و دریانوردی است، تصریح كرد: ارائه توانمندی‎های موجود در كشور در بخش حمل و نقل دریایی، پتانسیل رشد و توسعه و هم‎چنین جذابیت‎های حمل و نقل دریایی كشور به منظور جذب سرمایه‌گذاری بین‎المللی، در سال ۱۳۹۱ كه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ملی نام‎گذاری شده بود، در دستور كار سازمان بنادر و دریانوردی به‎عنوان مرجع ملی حمل و نقل دریایی كشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تخصصی دریایی جمهوری اسلامی ایران گفت: این نمایشگاه با همكاری سازمان توسعه تجارت كشور و به‎عنوان نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی دریایی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

استیری افزود: این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای دریایی كشور، ترویج، اشاعه و گسترش فرهنگ دریایی ایران، ارائه توانمندی‎های علمی و فن‎آوری كشور در حمل و نقل دریایی و ارائه پتانسیل فعالیت‎های بین‎المللی این بخش به شركت‌ها و فعالان حمل و نقل دریایی در جهان و معرفی زمینه‌های سرمایه‌گزاری بین‌المللی در حمل و نقل دریایی كشور برگزار خواهد شد.

وی توسعه سطح همكاری‌های بین‌المللی متخصصین و فعالان بخش دریایی و انتقال تكنولوژی نوین در امر دریانوردی به كشور، معرفی حمل و نقل دریایی در سطح عمومی، معرفی دستاوردهای علمی، پژوهشی و تكنولوژی دریایی كشور، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های بنادر و صنایع مرتبط با حمل و نقل دریایی را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان كرد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی تصریح كرد: این نمایشگاه با مشاركت كلیه فعالان حمل و نقل دریایی و صنایع مرتبط با حوزه دریا و دریانوردی و با حضور نمایندگان كشورهای خارجی برگزار خواهد شد.

وی از انجمن توسعه دریا محور كه مجموعه‌ای تخصصی و مردم نهاد است به عنوان نهادی فعال در حمل و نقل دریایی كشور كه در برگزاری این نمایشگاه همكاری گسترده‌ای با سازمان بنادرودریانوردی و سازمان توسعه تجارت دارد، یاد كرد.

نمایشگاه بین‎المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران با تاكید بر معرفی محصولات و خدمات دریایی ۸ الی ۱۱ بهمن ماه امسال با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی (مرجع دریایی كشور) و دبیرخانه ارگان‌های دریایی كشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز