خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

حمایت‌های اجتماعی از کارگران در دوران پساتحریم باید تقویت شود

کد خبر : ۳۹۴۳۶۱

 ایلنا  سرویس کارگری. رئیس فراکسیون کارگری مجلس می‌گوید: در دوران پساتحریم با اجرای برجام باید با تقویت حمایت‌های اجتماعی به وضعیت جامعه کارگری بیش از هر زمان دیگری رسیدگی کرد. به گزارش کار و کارگر، علیرضا محجوب با اعلام این مطلب در مراسم جشنی که به مناسبت دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی از سوی جامعه کارگری منطقه اسلامشهر برگزار شده بود، گفت: بیمه بیکاری از ابزار اصلی صیانت از حقوق کارگران است، از این رو در قوانین کار و تامین اجتماعی برای ارائه این خدمات، سازوکار تامین بودجه و پرداخت مقرری پیش‌بینی شده است. وی با یادآوری اینکه به دلیل فراز و فرودهایی که در سال‌های گذشته در مناسابت اقتصادی کشور ایجاد شده، مفهوم بیکاری نیز متحول شده است، ادامه داد: حال که قرار است رونق اقتصادی به کشور بازگردد، نیاز داریم تا در تدوین و تصویب قوانین به حمایت‌های اجتماعی از کارگران شاغل و بیکار بیش از هر زمان دیگری توجه کنیم. دبیرکل خانه کارگر همچنین در مورد نیاز جامعه کارگری به خدمات درمانی گفت: موضوع درمان یک نیاز قدیمی است که همواره تامین آن در اولویت‌ها بوده است اما در حال حاضر بسیاری از پزشکان رویه سابق را تغییر داده و تلاش می کنند تا به عناوین مختلف برای مراجعه‌کنندگان خود هزینه اضافی بتراشند.

 

 

محجوب افزود: این در حالی است که تا سال ۱۴۰۵ معادل ۲۵درصد جمعیت ما سالخورده است و این نشان می‌دهد که باید با همراهی دولت و مجلس کارهای اساسی در حوزه رفاه اجتماعی انجام شود.

دستمزد در اولین سال بعد از برجام افزایش واقعی یابد

دبیرکل خانه کارگر همچنین گفت: شورای عالی کار در جلسات تعیین مزد سال ۹۵ باید حداقل مزد کارگران را بر مبنای تورم واقعی سبد هزینه‌های واقعی زندگی افزایش دهد. علیرضا محجوب با اعلام این مطلب در جشنی که توسط جمعی از کارگران در هتل پارسیان استقلال برگزار شد، گفت: به طور کلی نیازمند بازنگری جدی در شیوه محاسبه دستمزد کارگران شاغل و بازنشستگان هستیم. وی گفت: امیدواریم پس از تصویب برجام در ادامه سیاست‌هایی که برای خروج از تورم-رکودی اجرا می‌شود، شاهد رونق و شکوفایی اقتصادی باشیم.

محجوب با اشاره به رونق اقتصادی‌ای که قرار است در دوران پساتحریم و اجرای برجام در کشور ایجاد شود، گفت: از آنجا که از این دوران قرار است به عنوان نقطه عطفی در مناسبات اقتصادی کشور یاد کنیم، طبیعی است که جامعه کارگری نیز از شرکای اجتماعی خود توقع تقویت قدرت خرید را داشته باشند. رئیس فراکسیون کارگری مجلس افزود: حتی اگر در شرایط کنونی نتوان قدرت خرید سرکوب شده کارگران را یک‌جا پرداخت کرد باز هم باید در شورای عالی کار به سمتی حرکت کرد که بتوان در کنار افزایش واقعی مزد، قدرت از دست رفته خرید کارگران را نیز به‌صورت تدریجی ترمیم کرد. دبیرکل خانه کارگر افزود: توجه به حفظ کرامت نیروی انسانی و به‌ویژه کارگران از موضوعاتی که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی همواره مورد تاکید امام و رهبری بوده است و در همین راستا دولت و مجلس موظفند تا به این مسئله توجه کنند.

کارگران با حضور پرشور در انتخابات با انقلاب تجدید پیمان کنند

محجوب همچنین با حضور در جشن فجر دانشکده علمی – کاربردی، ضمن درود بر شهیدان و امام امت گفت: انقلاب از دل مفاهیمی برخاسته که بر پایه انتقاد است و اکنون جامعه کارگری به شرایط کارگران انتقاد دارد. محجوب با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات گفت: جامعه کارگری با حضور پررنگ و پرشور خود در انتخابات و در سنگر مستحکم انقلاب با اهداف انقلاب اسلامی تجدید پیمان می‌کنند. رئیس فراکسیون کارگری مجلس افزود: کارگران با حمایت از نمایندگان دلسوز خود، باید تعداد حامیان خود را در مجلس افزایش دهند تا بتوانند مشکلات خود اعم از اشتغال، قراردادهای موقت و مشکل مستمری را  از طریق مجلس ساماندهی و رسیدگی کنند. وی تصریح کرد: قانون اساسی به دولت توصیه کرده که به وعده‌های خود عمل کند و همان طور که در قضیه هسته‌ای و مناسبات با دیگر کشورها پیروز شد و باعث برداشتن تحریم‌های ظالمانه شد، در داخل کشور نیز با عمل به وعده‌های خود کارگران را خرسند کند. محجوب گفت: امیدواریم که دولت بتواند برای از بین بردن شرایط رکود اقتصادی و ایجاد رونق اقتصادی یاس را از دل مردم بزداید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز