خبرگزاری کار ایران

ربیعی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شستا:

شستا می‌تواند موتور توسعه ملی باشد/ به عهد خود با کارگران پایبندیم

asdasd
کد خبر : ۳۸۴۳۷۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه تأمین اجتماعی یک سازمان حرفه‌ای و غیرسیاسی است، گفت: مراقبت از اموال کارگران در این سازمان یک اصل اساسی است. مدیران این سازمان و همچنین مجموعه‌های اقتصادی تابعه آن به عنوان نماینده و خادم کارگران به فعالیت می‌پردازند.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در مراسم تودیع و معارفه هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، اظهار داشت: انتصاب هیأت مدیره و مدیرعامل شستا مطابق روال طبیعی و با اخذ نظر از سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته است و تأملی نیز که صورت گرفت برای اتخاذ بهترین تصمیم بوده است.

وی افزود: ترکیب امروز مدیریت شستا کارآمد و قابل افتخار است. شستا می‌تواند موتور توسعه ملی باشد و برای بدست آوردن بازارهای بین المللی تلاش کند.

ربیعی ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت علی (ع)، گفت: باید در همه کار‌ها زندگی و حکومت حضرت علی (ع) را الگو قرار دهیم و امیدوارم در مجموعه شستا نیز مدیران این مجموعه توفیق الگو برداری از امیر مومنان را داشته باشند.

وی اظهار داشت: به جامعه کارگری اطمینان می‌دهیم، به عهدی که با خدا بسته‌ایم و قولی که به مقام معظم رهبری داده‌ایم پایبند هستیم و از اموال کارگران با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها حفاظت می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نیاز جدی کشور برای توسعه اشتغال، گفت: شستا با توجه به موقعیت ممتازی که در حوزه اقتصادی دارد می‌تواند در افزایش رونق صنایع اشتغال‌زا تأثیرگذار باشد و راهکارهای مناسب برای افزایش فرصتهای شغلی را اتخاذ کند.

ربیعی اظهار داشت: برچسب خصولتی نباید مانع فعالیت صحیح اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی شود و سرمایه گذاری صندوق‌ها برای فعالیت صحیح و خدمت رسانی به جامعه در تمامی کشورهای صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: البته باید سرمایه گذاری صندوق‌های بازنشستگی در مسیر صحیح انجام شود و در شرایط اقتصادی مناسب برای خروج صندوق‌ها از فعالیت بنگاه داری برنامه ریزی صورت گیرد.

ربیعی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی و مجموعه‌های تابعه آن باید از فضای سیاسی دور بمانند، گفت: سازمان تأمین اجتماعی باید با خدمت مناسب به جامعه کارگری و اقشار وسیع تحت پوشش این سازمان، بر اعتبار و افتخارات دولت یازدهم بیافزاید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم همکاری و هم افزایی بین مجموعه‌های تابعه این وزارتخانه گفت: همکاری و هم‌افزایی با مجموعه‌های سرمایه گذاری سایر صندوقهای بازنشستگی نیز می‌تواند در شستا مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نزدیکی و تعامل با جامعه کارگری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جدیت دنبال می‌شود، اظهار داشت: در هیچ دوره‌ای مثل امروز رابطه مناسب و نزدیک بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی با جامعه کارگری وجود نداشته است و در حال حاضر در بهترین وضع از نظر تعامل مناسب با کارگران قرار داریم.

همچنین در ادامه این مراسم سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی می‌تواند به عنوان پیشران اقتصاد ملی در اقتصاد مقاومتی فعالیت کند

وی گفت: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) می‌تواند به عنوان پیشران اقتصاد ملی در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی فعالیت کند.

تقی نوربخشاظهار داشت: این سازمان برای ارائه خدمات به جامعه بزرگ تحت پوشش در سال جاری ماهیانه ۵ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کند و کل هزینه سازمان در سال ۹۵ بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی گفت: هزینه‌های خدمات سازمان تأمین اجتماعی باید به موقع و به بهترین نحو تأمین شود زیرا زندگی و معیشت اقشار مختلف مردم مرتبط با خدمات تأمین اجتماعی است.

نوربخش با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی در سال گذشته با وجود محدودیت‌ها و تنگناهای اقتصادی بخشی از هزینه‌های سازمان تأمین اجتماعی را تأمین کرد، تصریح کرد: وظایف و تعهدات این شرکت در قبال سازمان تأمین اجتماعی به نحو مناسب انجام شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: همزمان با ایفای تعهدات شستا درقبال سازمان تأمین اجتماعی، اصلاح ساختاری این مجموعه بزرگ اقتصادی نیز به خوبی دنبال شد و امیدواریم این موضوع در مدیریت جدید نیز با جدیت پیگیری شود.

نوربخش گفت: هیأت مدیره و مدیرعامل جدید شستا بدون تردید می‌توانند به خوبی این مجموعه را اداره کنند.

وی با تقدیر از زحمات مدیریت سابق شستا که برای تحقق اهداف و اجرای برنامه‌ها تلاش فراوان داشت، برای مدیرعامل و هیأت مدیره جدید این شرکت آرزوی موفقیت نمود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، مستقر بودن هیأت مدیره جدید شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی را از نقاط مثبت این مجموعه برشمرد و گفت: مدیریت این مجموعه بر عهده کسانی قرار گرفته است که دارای تجربیات کافی در حوزه‌های اقتصادی هستند و افراد متخصص و پاکدست انتخاب شده‌اند.

نوربخش با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه موجود در شستا، گفت: این قابلیت در شستا وجود دارد که به موتور پیشران اقتصاد کشور تبدیل شود اما در ادوار گذشته به دلیل اینکه فضای اقتصادی مناسب در کشور بوجود نیامده بود، این موضوع محقق نشد.

وی ادامه داد: هیأت مدیره و مدیرعامل جدید شستا می‌توانند این کار را عملی کنند و این وظیفه را به خوبی انجام دهند و علاوه بر برآورده کردن خواسته‌های سازمان تأمین اجتماعی، بر حوزه اقتصادی کشور نیز اثرگذار باشند.

فیروز آبادی، قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیز در این مراسم گفت: امروز ترکیبی مناسبی در هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی بوجود آمده است و شستا باید به دنبال بازارهای جدید باشد.

وی بر لزوم اصلاح ساختار در شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی تأکید کرد و گفت: در این مجموعه نیازمند جهش اقتصادی هستیم و در مدیریت جدید شرکت با توجه به فضای اقتصادی کشور شرایط مناسب برای جهش اقتصادی وجود دارد.

از سوی دیگر در این مراسم آیت الهی، مدیرعامل سابق شستا گفت: از زحمات و تلاشهای همکارانم در شستا که بار اصلی مسئولیت‌ها را بر دوش دارند تشکر می‌کنم و برای مدیریت جدید این شرکت آرزوی توفیق می‌کنم.

وی افزود: شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی امانت دار کارگران و بازنشستگان است و مهم‌ترین وظیفه مدیریت این مجموعه نیز حفظ امانت است.

سید رضا نوروز‌زاده، مدیرعامل جدید شستا نیز در این مراسم از اعتماد سازمان تأمین اجتماعی تشکر کرد و گفت: با کمک و همراهی مدیر عامل و هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی به سوی اهداف تعیین شده حرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شستا بزرگ‌ترین هلدینگ اقتصادی کشور است، اظهار داشت: صاحبان اصلی شستا کارگران و بازنشستگان و فعالین اقتصادی کشور هستند و امانتی ارزشمند که متعلق به این اقشار شریف است امروز بر دوش ما قرار گرفته است و باید این امانت را برای خدمت شایسته به جامعه به کار گیریم و در حفظ و ارتقاء ارزش این سرمایه کوشا باشیم.

مهندس عبدالعلی‌زاده، رئیس جدید هیأت مدیره شستا پس از تشکر از اعتماد وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این انتظار از شستا وجود دارد که پیشران اقتصاد مقاومتی باشد و در این مجموعه باید برای ارتقاء ظرفیت اقتصاد کشور و درون زایی و برون گرایی تلاش و کوشش بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: شستا به شدت نیازمند نوسازی است و منابع لازم برای نوسازی نیز باید در درون شستا بوجود آید و این کار در کنار انجام تعهدات شستا در قبال سازمان تأمین اجتماعی صورت گیرد.

کبریایی‌زاده، رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی در این مراسم گفت: با همت مدیریت آگاه و مطللع شستا امیدواریم این مجموعه در مسیر رشد و شکوفایی قرار گیرد و در رشد اقتصادی کشور نیز نقش آفرینی کند.

وی افزود: رشد و شکوفایی شستا و فعالیت مناسب اقتصادی در این مجموعه زمینه ساز کمک بیشتر به سازمان تأمین اجتماعی در راستای خدمت به جامعه کارگری و بازنشستگان خواهد بود و امیدواریم در ‌‌نهایت شاهد ارتقاء خدمات سازمان تأمین اجتماعی با استفاده از ظرفیت شستا باشیم.

لازم به ذکر است، بر اساس حکم صادر شده از سوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی؛ سید رضا نوروز‌زاده، علی عبدالعلی‌زاده، رضا راعی، مرتضی لطفی و غلامعلی عابدی به عنوان اعضای هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) منصوب شدند.

شستا می‌تواند موتور توسعه ملی باشد/ به عهد خود با کارگران پایبندیم

شستا می‌تواند موتور توسعه ملی باشد/ به عهد خود با کارگران پایبندیم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز