خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان خبرداد:

بزرگترین پروژه راه روستایی کشور در هرمزگان کلید می‌خورد/احداث 1000 کیلومتر راه روستایی

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۴۵۲

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: کلنگ زنی یک هزار کیلومتر پروژه راه روستایی در سطح استان هرمزگان در طی روزهای آینده انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی هرمزگان، غلام حسین شیری در نشست مشترک مدیران ستادی و روسای ادارات شهرستانی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌ گرفته امسال بزرگترین پروژه راه روستایی با احداث یک‌هزار کیلومتر راه روستاهای بالای 20 خانوار با حضور مسئولان کشوری در هرمزگان آغاز می‌شود که تا پایان همین امسال هم به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای چهار دستور اقدام، عمل و تدبیر و امید صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: برای هر کاری باید تدبیری اندیشید تا امید در جامعه جاری شود و احداث یک‌هزار کیلومتر راه روستایی نیز در همین راستا در هرمزگان کلید می‌خورد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان هدف از این کار را اولویت خدمت‌رسانی به محرومین و مستضعفین مستقر در روستاها عنوان کرد و گفت: خدمت به این قشر از راه روستایی آغاز می‌شود چرا که عمده آنها در روستاها هستند و باید خدمت را در آنجا سرعت بخشید.

شیری در تشریح این پروژه بزرگ خاطرنشان کرد: احداث این میزان راه روستایی در سطح ملی نیز بی‌نظیر است و می‌طلبد تا بالاترین سطح و در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه روستاهای بالای 20 خانوار در هدف‌گذاری این طرح از سوی راه و شهرسازی در نظر گرفته شده است، افزود: برای اجرای طرح مذکور زیرسازی‌های آن توسط ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها انجام می‌شود و آسفالت آن بلافاصله توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.

شیری اضافه کرد: در این زمینه اجرای آسفالت این پروژه‌ها جهت واگذاری به بخش خصوصی به مناقصه رفته و تا بیستم تیرماه پیمانکاران اجرای آسفالت آنها مشخص خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه از امسال مدیران راه و شهرسازی شهرستان‌ها اختیارات‌شان دو برابر شده است، گفت: با افزایش اختیارات انتظارات نیز از مدیران شهرستانی بیشتر است به‌ خصوص که در اجرای این پروژه بزرگ می‌بایست هریک از شهرستان‌های هرمزگان به تناسب میزان هدف‌گذاری حداقل 10 کیلومتر در ماه راه روستایی زیرسازی کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در ادامه به تفکیک هدف‌گذاری این پروژه در شهرستان‌های هرمزگان اشاره کرد و گفت: در شهرستان بستک 114 کیلومتر راه در روستاهای بالای 20 خانوار باقی مانده که تمام این محورها باید در اجرای این طرح تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

شیری همچنین از تکمیل تمامی راه‌های روستایی بالای 20 خانوار شهرستان خمیر خبر داد و افزود: راه و شهرسازی خمیر می‌بایست در اجرای این طرح 89 کیلومتر از راه‌های روستایی بالای 20 خانوار آسفالت کند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در ادامه به دو شهرستان پارسیان و بندرلنگه اشاره کرد و افزود: تقریبا راه تمامی روستاهای بالای 20 خانوار پارسیان آسفالت شده که رقم ناچیزی باقی مانده که انجام خواهد شد. همچنین 112 کیلومتر باقی مانده راه روستایی لنگه که در اجرای این طرح هدف‌گذاری شده باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی به اجرای این طرح در شمال هرمزگان اشاره کرد و افزود: طبق آمار استخراج شده 209 کیلومتر از راه‌های روستایی حاجی آباد که بالای 20 خانوار جمعیت دارند وجود دارد که در هدف‌گذاری طرح احداث یک‌هزار کیلومتری راه روستایی می‌بایست 100 کیلومتر از این محورها امسال به بهره‌برداری برسد.

به گفته شیری، 249 کیلومتر از راه روستایی بالای 20 خانوار جاسک نیازمند آسفالت است که در هدف‌گذاری امسال می‌بایست 100 کیلومتر آن به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین از بسته شدن پرونده راه‌های روستایی بالای 20 خانوار شهرستان سیریک در اجرای این طرح خبر داد و گفت: 17 کیلومتر راه روستایی با جمعیت 20 خانوار در این شهرستان باقی مانده که به زودی شاهد آسفالت این محورها خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین به راه‌های روستایی دو شهرستان میناب و رودان اشاره کرد و گفت: 50 کیلومتر از محورهای باقی مانده رودان امسال آسفالت و روستاهای بالای 20 خانوار از راه مناسب برخوردار خواهند شد. همچنین از مجموع 140 کیلومتر راه روستایی میناب 100 کیلومتر آن امسال به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه شهرستان قشم هیچ راه روستایی بالای 20 خانوار بدون آسفالت ندارد، تصریح کرد، بالاترین نیاز راه روستایی به شهرستان بشاگرد اختصاص دارد که از مجموع 859 کیلومتر راه روستایی بالای 20 خانوار امسال 100 کیلومتر آن آسفالت خواهد شد.

شیری در عین حال از مدیران شهرستانی خواست تا تمامی ماشین آلات موجود را برای این طرح بزرگ بسیج کنند و اگر نیازی به تعمیرات هست در اسرع وقت انجام شود و چنانچه شهرستانی در زمینه ماشین‌آلات با کمبود مواجه بود می‌بایست از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز