خبرگزاری کار ایران

یک مقام صنفی کارگری:

مشکل صنفی کارگران پیمانکاری بهشت‌زهرا ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۳۳۸

به گفته یکی از مسئولان اتحادیه کارگران شهرداری تهران مشکلات صنفی کارگرانی که در بخشهای مختلف سازمان بهشت زهرای تهران زیر نظر شرکت‌های پیمانکاری نیروی انسانی مشغول کارند، برطرف نشده است.

«رحیم عباسی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: کارگران راننده آمبولانس،  فضای سبز و بخش کفن و دفن اموات این سازمان از طریق شرکت‌های پیمانکاری مشغول کارند و در نتیجه از تمامی مزایای شغلی که باید به آنها تعلق بگیرد برخوردار نیستند.

این مقام صنفی در خصوص مزایای صنفی که طبق ادعای او به کارگران پیمانکاری سازمان بهشت زهرای تهران تعلق نمی گیرد، گفت: مستقیم شدن قراردادهای موقت کار، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، برخورداری از مزایای سختی کار و پرداخت شدن کامل حق بیمه‌ای که براساس دریافتی واقعی کارگر تعیین می‌شود از جمله خواسته‌های این کارگران است.

عباسی با یادآوری پیگیری‌هایی که از سوی فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران و کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران برای تحقق خواسته‌های کارگران پیمانکاری سازمان بهشت زهرای تهران انجام شده است، گفت: بصورت مشخص این کارگران و به ویژه خانواده‌های تحت سرپرست‌ آنها نیاز دارند تا در صورتی که به هر دلیل برای مدتی معین و یا همیشه مقرری بگیر سازمان تامین اجتماعی شدند بتوانند از حمایت‌های کامل اجتماعی برخوردار شوند.

وی در عین حال با بیان اینکه کارگران سازمان بهشت‌زهرا  نیز جزئی از نیروهای استخدامی شهرداری تهران محسوب می‌شوند، گفت: متاسفانه به دلیل متفاوت بودن نظام استخدامی کارمندان و کارگران شهرداری تهران به همه این افراد مزایای یکسان و برابر تعلق نمی‌گیرد و به صورت مشحص مزایای شغلی کارمندان در مقایسه با مزایای شغلی کارگران بهتر و بیشتر است.

عباسی گفت: انتظار کارگران سازمان بهشت زهرا  از دولت و به ویژه مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که زمینه تحقق خواسته‌های صنفی آنها را فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز