خبرگزاری کار ایران

مقام مسوول در سازمان غذا و دارو:

ایران طی سال‌های گذشته صرفا واردکننده مکمل‌ها بود

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۴۶۲

مدیرکل نظارت بر فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مکمل، دارو نیست، گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه مکمل ها در حال طی کردن مراحل تکاملی هستیم.

به گزارش ایلنا از سازمان غذا و دارو ، امیرحسین جمشیدی تصریح کرد: هیچ ادعایی وجود ندارد که مکمل ها بتوانند بیماری خاصی را درمان کنند.

وی افزود: مکمل ها ازلحاظ تاثیرگذاری در حوزه تغذیه و از لحاظ ساخت در حوزه دارو قرار می گیرند به معنای بهتر مکمل ها از لحاظ ساختار، مراحل ساخت و حتی فرمولاسیون کاملا شبیه دارو هستند و در تخصص داروسازان قرار دارند اما از نظر اثربخشی در سیستم فیزیولوژی انسان، جنبه تغذیه ای دارند.

مدیرکل نظارت بر فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره تغییر و تحول زیاد در مقررات و دستورالعمل های حاکم بر مکمل ها، اظهار داشت: موضوع مکمل ها در دنیا ، مبحثی جدید تلقی می شود و طبیعی است که این حوزه برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به طی مراحل تکاملی داشته و ساز و کارهای مرتبط با مدیریت و نظارت بر آن هنوز راه طولانی در پیش دارد.

جمشیدی با اشاره به تشکیل اداره کل مکمل ها در سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: این مساله بیانگر اهمیت زیادی است که وزارت بهداشت برای این حوزه قائل است.

وی یادآور شد: ایران طی سال های گذشته صرفا واردکننده مکمل ها بوده اما اکنون در تولید این مکمل ها نیز دست دارد.

جمشیدی تاکید کرد: صنعت تولید مکمل ها باید مورد حمایت قرار گیرد چرا که حمایت از صنایع داخلی از جمله سیاست های کلان دولت در راستای اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز