خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان غذاو دارو خبرداد:

موافقت دولت با کاهش واردات روغن پالم

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۷۹۰

اعلام وجود روغن پالم در فرآورده‌های لبنی پرچرب به معنای متخلف بودن همه صنایع تولیدی نیست / دولت موافقت کرده در سال ۹۳ مصرف روغن پالم را تا ۳۰ درصد و سپس به ۱۵ درصد کاهش دهد.

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو گفت: این ادعا که صنایع تولید مواد غذایی چون تحت نظارت هستند، هیچ تخلفی نمی‌کنند، ادعای درستی نیست، امکان تخلف وجود دارد و با متخلفین برخورد می‌شود.

به گزارش ایلنا، رسول دیناورند در پاسخ اخبار منشر شده به نقل از دبیر انجمن روغن نباتی، افزود: البته اعلام وجود روغن پالم در فرآورده‌های لبنی پرچرب به معنای متخلف بودن همه صنایع تولیدی نیست.

وی خاطرنشان کرد: اکثریت تولید کنندگان محصولات لبنی با رعایت موازین بهداشتی کارشان را درست انجام می‌دهند اما عده‌ای نیز تخلف کرده‌اند که با آنان برخورد می‌شود.

رییس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این اظهارات که تمام واردات روغن با مجوز وزارت بهداشت صورت می‌گیرد و اگر مجوز این وزارتخانه نباشد، هیچ روغن پالمی ترخیص نمی‌شود، تصریح کرد: ورود روغن پالم مجاز است ولی افزودن آن به فرآورده‌های لبنی، بدون مجوز، تخلف و ممنوع است.

دیناروند همچنین در پاسخ به این ادعا که نماینده وزارت بهداشت در هر کارخانه صنایع غذایی وجود دارد، گفت: فردی ذیصلاح به عنوان مسول فنی که کارمند خود کارخانه است و به وی اجازه داده شده که بر کیفیت تولید نظارت کند در هر کارخانه صنایع غذایی وجود دارد ولی این فرد نماینده وزارت بهداشت محسوب نمی‌شود و حقوق خود را از این وزارتخانه دریافت نمی‌کند.

وی یادآور شد: مسول فنی کارخانه کارمند کارخانه صنایع غذایی است ولی پروانه فعالیت خود را از وزارت بهداشت دریافت می‌کند.

رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما و دستگاههای نظارتی این است که وقوع تخلف را در محصولات غذایی به حداقل برسانیم.

دیناروند افزود: این موضوع که وزارت بهداشت در مورد مصرف روغن پالم هشدار داد، فرهنگسازی است نه تشویش اذهان عمومی و به نفع سلامت مردم است که مصرف روغن پالم را کاهش دهند و این وزارتخانه به وظایف ذاتی خود در این حوزه عمل خواهد کرد.

وی گفت: در حال حاضر میزان مصرف روغن پالم در کشور ۵۰ درصد است، که دولت موافقت کرده در سال ۹۳ مصرف روغن پالم را تا ۳۰ درصد و سپس به ۱۵ درصد کاهش دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز