خبرگزاری کار ایران

در راستای کاهش تصدی‌گری دولت؛

سازمان غذا و دارو بخشی از وظایف خود را به نظام‌ پزشکی واگذار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۴۰

رئیس سازمان غذا و دارو: سازمان نظام پزشکی به دلیل بهره‌گیری از جامعه پزشکی و داروسازان برخی تصدی‌گری‌ها را بهتر انجام خواهد داد / رئیس سازمان نظام پزشکی: در دوره جدید وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی شاهد تفاهم هستیم که خروجی آن به نفع مردم خواهد بود.

ایلنا: صبح امروز با امضای تفاهم‌نامه‌ای سازمان غذا و دارو بخشی از اختیارات خود را به سازمان نظام پزشکی در حوزه غذا و دارو واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این تفاهم‌نامه به استناد بند و ماده ۳۸، بند د ماده ۳۲ قانون برنامه پنجم توسعه و مواد ۳ و ۴۵ قانون سازمان نظام پزشکی در راستای تأکیدات رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت استفاده از ظرفیت بخش غیر دولتی بویژه سازمان‌های مردم‌نهاد، فیما بین رئیس سازمان غذا و دارو و رئیس سازمان نظام پزشکی در راستای پیشبرد اهداف متعالی نظام سلامت کشور و تعامل فیمابین منعقد شد.

بنابر این گزارش موضوع مورد تفاهم؛ ۹ بند از جمله امور اجرایی مربوط به صدور و تمدید پروانه تأسیس و مسئول فنی، نظارت و ارزشیابی، درجه‌بندی و پاسخگویی به شکایات مربوطه، آموزش مداوم و غیرمداوم به پرسنل فنی و غیرفنی در داروخانه و شرکت‌های توزیع دارو، امور اجرایی مربوط به نظارت بر فعالیت واحدهای توزیع و عرضه تجهیزات و لوازم مصرفی پزشکی، اعتباربخشی واحدهای دارویی بیمارستانی، مشارکت در تأیین استانداردهای خدمات دارویی است. امور اجرایی مربوط به نظارت در توزیع و عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی و بررسی شکایات مربوطه از واحدهای توزیع و عرضه، انجام امور اجرایی مربوط به برنامه‌های تجویز مصرف منطقی دارو، ثبت عوارض ناخواسته دارو‌ها و اطلاع‌رسانی دارو و سموم، مشارکت در ساماندهی امور دارویی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، مشارکت در ساماندهی نحوه نظارت بر تولید، توزیع و عرضه مکمل‌های غذایی از دیگر امور اجرایی موضوع مورد تفاهم است.

دیناروند در مراسم امضای تفاهم‌نامه که در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد گفت: در قانون برنامه سوم توسعه مصوب شده است که دولتی بخشی از وظایف خود را واگذار کند تا شاهد کاهش تصدی‌گری دولت باشیم.

وی تصریح کرد: این امر تاکنون آنطور که باید انجام نشده است اما دولت یازدهم به اجرای آن اعتقاد دارد.

وی ادامه داد: در این تفاهم‌نامه در حوزه‌هایی که سازمان نظام پزشکی توانمند است خواسته‌ایم تا زیرساخت‌هایی ایجاد کند تا در چهارچوب قوانین و در عین حال حفظ تولیت سازمان غذا و دارو کارهای متعددی را به این سازمان واگذار کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه معتقدیم سازمان نظام پزشکی به دلیل بهره‌گیری از جامعه پزشکی و داروسازان این اختیارات را بهتر انجام خواهد داد افزود: در عین حال کار سازمان غذا و دارو را نیز سبک‌تر می‌کنند و امیدواریم در آینده بتوانیم کارهای بیشتری را به نظام پزشکی واگذار کنیم.

همچنین زالی رئیس سازمان نظام پزشکی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: امیدوارم با استفاده از ظرفیت انجمن‌های علمی، تخصصی کار‌شناسان وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی کار را به گونه‌ای انجام دهیم که منجر به تعالای خدمت شود. چراکه هدف انتقال فیزیکی و ساختار خدمات نیست.

وی خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم در دوره جدید وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی شاهد اوج همگرایی و تفاهم باشیم که در نتیجه خروجی آن به نفع حوزه سلامت و مردم خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز