خبرگزاری کار ایران

جلوه‌های هنر شیعی در نگارگری عصر صفوی

کد خبر : ۳۲۲۷۲

کتاب پژوهشی «جلوه‌های هنر شیعی در نگاره‌های عصر صفوی» به قلم فاطمه رجبی، جلوه‌های نگارگری در هنر شیعی را مورد بررسی قرار داده است.

ایلنا: فاطمه رجبی نویسنده درباره کتاب پژوهشی «جلوه‌های هنر شیعی در نگاره‌های عصر صفوی» گفت: این کتاب در اصل موضوع پایان‌نامه من در کار‌شناسی ارشد بوده است. در واقع من احساس کردم منابع کمی در این زمینه موجود بوده برای همین تحقیق درباره این موضوع را آغاز کردم.

به گزارش ایلنا به نقل از حوزه هنری، وی ادامه داد: من معتقدم هنر نگارگری در ایران برگرفته از هنر شیعی است که در این کتاب با ادله‌های مختلف این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌ام.
رجبی سپس به منابع مورد استفاده در این کتاب اشاره کرده، گفت: بررسی منابعی چون کتاب‌های «حبیب‌السیر» و «احسن الکبار» که در موزه گلستان نگهداری می‌شود همچنین اسنادی که استاد محمد علی رجبی (استاد نگارگری) در اختیار من گذاشتند از جمله منابع من برای نگارش کتاب بوده است.
این پژوهشگر هنری همچنین فهرست کتاب را اینگونه عنوان کرد: در فصل اول شاخصه‌های قرآنی و اعقادی شیعه مورد بررسی واقع شده است، همچنین فصل دوم تاریخ شیعه در ایران تا عصر صفوی اختصاص یافته است، هنر ولایی ماهیت هنر شیعی و بررسی مضامین شیعی در نگارگری نیز از جمله سر فصل‌های دیگر کتاب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز