خبرگزاری کار ایران

دویست و چهل و هفتمین جلسه شورای عالی کار برگزار شد

کد خبر : ۳۱۷۵۰۹

دویست و چهل و هفتمین جلسه شورای عالی کار با حضور سید حسن هفده تن معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی و کارگری و اعضای شورای عالی کار برگزار شد .

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  در دویست و چهل و هفتمین جلسه شورای عالی کار « بررسی و اصلاح آیین نامه انجمن های صنفی و کانون های مربوط » در اجرای ماده 131  قانون کار و  بررسی و اصلاح آیین نامه موضوع  تبصره 1ماده 136 قانون کار » در دستور کار  قرار گرفت.

 معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدای این جلسه گفت: دولت تدبیر و امید به  سمت شکوفایی اقتصادی حرکت می کند .

 وی در ادامه با تاکید بر این که یکی از مباحث کلیدی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  بحث سه جانبه گرایی و گسترش تشکلهای صنفی کارگری و کارفرمایی  است تصریح کرد:  ایجاد  تشکل های جدید  از جمله اولویتهای ما است اما باید به دنبال اصلاح ساختار  هم باشیم .

در ادامه این جلسه هر یک از نمایندگان کارگری و کارفرمایی پیرامون دستور جلسه نظرات و پیشنهادات خود را اعلام کردند .

یکی از نمایندگان کارفرمایی در این جلسه اهمیت تشکل ها را مورد تاکید قرار داد و خواستار توجه  هرچه بیشتر  استانداران سراسر کشور  در این زمینه شدند.

یزدانی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت و معدن در این جلسه تاکید کرد: ما یکی از مدافعان جدی گسترش فرهنگ سه جانبه گرایی هستیم و معتقدیم که توسعه کشور در گروی سه جانبه گرایی است و  سه ضلع کارگر و کارفرما و دولت با همدلی یکدیگر می توانند در جهت شکوفایی اقتصاد کشور گام بردارند .

گفتنی است در این جلسه دو آیین نامه مورد بحث و تبادل و نظر قرار گرفت که نمایندگان کارگری و کارفرمایی در این خصوص نظرات خود را اعلام کردند و خواستار بررسی بیشتر کلیات و جزئیات آیین نامه شدند .

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز