خبرگزاری کار ایران

لزوم حمایت از ساخت بناهای مستحکم و کم انرژی‌بر

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۶۶۱

استاندار البرز بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مهندسی و دانش‌بنیان البرز در احداث ساختمان و همچنین احداث ساختمان‌های سبز در این استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، سید حمید طهایی شامگاه شنبه در همایش شناسنامه فنی، ملکی و گزارش الکترونیک در باشگاه میلاد کرج گفت: احداث "ساختمان سبز" با انرژی صفر فعالیتی است که اگر مهندسان نیز به آن ورود کرده و از آن استفاده کنند، کارهای بسیار بزرگی در این حوزه می‌توان انجام داد.

وی در ادامه، با اشاره به اهمیت  مسئولیت و فعالیت مهندسان نظام مهندسی گفت: دولت تدبیر و امید در راستای برون‌سپاری خدمات فنی مهندسی ساختمان بنا دارد مدیریت و برنامه‌ریزی‌های راهبردی حوزه ساختمان و مسکن کشور را به مهندسان و کارشناسان فعال در این حوزه واسپاری کند.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای علمی و پژوهشی استان، و با بیان اینکه خانه و ساختمان به عنوان یکی از مهمترین کالاهای سرمایه‌ای برای مردم در کشور محسوب می‌شود بر لزوم حمایت از ساخت بناهای مستحکم و کم انرژی بر، با بهره‌گیری از طرح‌های روز معماری دنیا تاکید کرد.

استاندار البرز ادامه داد: در این راستا با مدیریت سازمان نظام مهندسی و دستگاه‌های متولی بخش ساختمان می‌توان در این استان نوپا طرح های  مفید و ماندگاری را اجرا کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در شرایطی قرار داریم که نیاز داریم روی پای خودمان بایستیم و اقتصاد مقاومتی ایجاب می‌کند تا از نهایت امکانات استفاده کنیم و در این راستا مهندسان باید در بخش مصرف انرژی و آب، راهنما و کمک‌ کننده باشند و راهکار ارائه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز