خبرگزاری کار ایران

ادامه تاخیر در پرداخت مطالبات حقوقی کارگران چشمه پودنه

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۶۵۵

منابع کارگری در کرمان از تعویق سه ماهه در پرداخت مطالبات حقوقی بیش از 240 کارگر معدن چشمه پودنه خبر می دهند. گفته می شود در یک سال اخیر پرداخت حقوق کارگران این معدن بارها به تاخیر افتاده است.

به گفته یکی از کارگران این معدن، از اسفند ماه گذشته تاکنون مطالبات حقوقی کارگران معدن چشمه پودنه پرداخت نشده و حقوق بهمن ماه کارگران نیز سی ام اردیبهشت 94 پرداخت شده است.

این کارگر در ادامه به وضعیت مطلوب تولید زغال سنگ در این معدن اشاره کرد و گفت: متاسفانه با وجود تولید بیش از شش هزار تن زغال که کفاف حقوق پانصد تا ششصد کارگر را می دهد، وضعیت پرداخت دستمزدهای 240 کارگر شاغل در این معدن خوب نیست و مسولین شرکت هم مرتبا می گویند به علت بدهی ها قادر به پرداخت معوقات حقوقی نیستیم.

این کارگر ادامه داد: کارگرانی که سخت کار می کنند سزاوار اینگونه برخوردها نیستند. چشمه پودنه مدتهاست که چنین وضعیتی دارد. وقتی که بحث تولید مطرح است ما باید سخت کار کنیم تا میزان استخراج زغال بالاتر رود اما در نهایت هیچ چیز نصیب ما نمی شود.

وی در ارتباط با پیگیری های مکرر در خصوص زمان پرداخت مطالبات معوقه کارگران گفت: نمی دانیم دیگر باید دست به دامن چه کسی شویم. با هر مقام مسولی که صحبت کرده ایم به نتیجه نرسیده ایم اما همچنان پیگیر مطالبات معوقه‌مان هستیم.

عدم وجود امنیت شغلی و برخوردهای قهری با کارگران معترض، استمرار قرادادهای 29 روزه و تعویق های مکرر در پرداخت مطالبات حقوقی کارگران از جمله موارد اعتراضی کارگران چشمه پودنه است.

معدن چشمه پودنه در 45 کیلومتری شهر کوهبنان در شمال استان کرمان قرار دارد و گفته می‌شود در حال حاضر بیش از 240 کارگر در این معدن مشغول کارند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز