خبرگزاری کار ایران

پاسخ «فولاد زرند ایرانیان» به خبر ورود کارگران چینی

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۱۱۹

پیرو انتشار خبر ورود کارگران چینی به کرمان و احتمال بیکاری بیش از 1800 کارگر ایرانی، مدیرعامل مجموعه فولاد زرند ایرانیان (ZISCO) با ارسال جوابیه ای درباره دلایل این شرکت برای بکارگیری نیروی کار خارجی توضیحاتی را ارائه کرده است.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل فولاد زرند در بخش هایی از این جوابیه با بیان اینکه «قرار نیست کارگران ایرانی بیکار شوند» نوشته است «نیروی کار چینی در راستای اهداف مشارکتی پروژه وارد سایت شده است و پس از اتمام کار محل احداث پروژه را ترک خواهد کرد.»

در بخش هایی از این جوابیه ضمن بیان این مطلب که «پروژه فولاد زرند، یک پروژه مشارکتی است که توسط یک شرکت ایرانی و یک شرکت چینی در شرف انجام است»، آمده است: مطابق همه ی مشارکت های موجود، اعضای مشارکت موظف به همکاری و پوشش نواقص و عقب ماندگی های یکدیگر در جهت تحقق زمان بندی مطابق مسولیتی که به عهده دارند هستند و تقسیم کار بین اعضای مشارکت یک امر طبیعی است.

همچنین در پایان این جوابیه  بحث جایگزینی نیروهای خارجی با نیروهای ایرانی به کلی تکذیب شده و عنوان شده است که حضور نیروهای خارجی در حد و اندازه ای که مطرح شده واقعیت ندارد و این نیروها برای مدت زمان مشخصی حضور دارند و پس از آن سایت را ترک می کنند.

این درحالیست که پیش از این یکی از مسولین اجرایی این پروژه در گفتگو با ایلنا از جایگزینی نیروی کار چینی به جای نیروی کار ایرانی در بخش BF خبر داده بود.

متن کامل جوابیه مدیریت عامل شرکت فولاد زرند ایرانیان،کارفرمای پروژه فولادسازی زرند مطابق قانون مطبوعات در ادامه می آید.

پروژه فولادسازی زرند توسط مشارکتی متشکل از شرکت چینی ساینو استیل و شرکت ایرانی قائم رضا به صورت EPC  و با مسولیت مشترک دو شرکت در حال اجرا می باشد و مطابق همه مشارکت های موجود،اعضای مشارکت موظف به همکاری و پوشش نواقص و عقب ماندگی های یکدیگر در جهت تحقق برنامه زمان بندی مطابق مسولیتی که به عهده دارند می باشند و به طور طبیعی تقسیم کار بین اعضای مشارکت مطابق شرایط کار انجام می شود که در این پروژه نیز بخشی از کار به عهده شریک داخلی و بخش هایی در تعهد طرف خارجی است.

ضمنا حضور نیروهای خارجی در حد و اندازه ای که مطرح شده حقیقت ندارد و طبیعی است که در تمام پروژه های صنعتی در زمان نصب،سازندگان تجهیزات جهت همکاری در نصب ماشین آلات و راه اندازی  بدلیل پوشش گارانتی و تعهدی که دارند به مرور حضور یافته و پس از آن سایت را ترک می کنند.

در پایان یادآور می شود که اساس جایگزینی نیروهای خارجی با نیروهای ایرانی صورت نگرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز