خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس:

20 درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۷۸۱

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت یکی از برنامه های مهم طرح تحول بهداشت را کاهش مرگ و میر گروه سنی 30 تا 70 سال بیان کرد.

به گزارش ایلنا، محمد اسماعیل مطلق در " نشست مشورتی توجیهی در ارتباط با پیشگیری از حوادث حمل و نقل با رویکرد کاهش مرگ و میر جوانان " یکی از برنامه های مهم طرح تحول بهداشت را کاهش مرگ و میر گروه سنی 30 تا 70 سال بیان کرد.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت تاکید کرد: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری سالم طی هفته سلامت جوان، سمینارها و همایش هایی تحت عنوان پویایی، بالندگی جمعیت جوان و ازدواج شاداب برگزار شد.

وی تصریح کرد: از آنجا که حدود 20 درصد جمعیت کشور را افراد جوان تشکیل می دهند و مخاطرات جدی مثل اعتیاد، حوادث ترافیکی و معضلات اجتماعی این گروه سنی را تهدید می کند، لازم است برنامه ریزی دقیق و مداخلات موثر در راستای ارتقاء سلامت گروه سنی جوان کشور برداشته شود.

مطلق همچنین، بر ضرورت مشارکت تمامی حوزه های مرتبط در راستای کاهش مرگ از دوران نورادی تا سالمندی و بویژه گروه سنی 70-30 سال تاکید کرد و اظهار امیدواری کرد تا  اقدامات موثری در چارچوب بسته خدمتی، طراحی و پیاده سازی و همچنین نظارت و پایش مستمر بر فعالیت های مرتبط صورت گیرد.

ضرورت جامعه محور بودن برنامه های لازم برای سلامت جوانان

براساس این گزارش، رئیس اداره سلامت جوانان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در ادامه این نشست قدم اول اداره سلامت جوانان در کاهش مرگ و میر جوانان در پیشگیری سطح اول را ارتقای سلامت و در پیشگیری سطح دوم، تشخیص به موقع و مداخله در کاهش آسیب بیان کرد.

گلایل اردلان بر لزوم جامعه محور بودن برنامه های لازم برای سلامت جوانان تاکید کرد و گفت: لازم است برنامه ها بر مبنای فرهنگی باشد و موجب افزایش سطح آگاهی افراد با تغییر در رفتار باشد.

ضرورت توزیع عادلانه سلامت به عموم مردم و بویژه جوانان

در ادامه نشست، دکتر رفیعی فر سرپرست دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت با تاکید بر آموزش گروههای مختلف جامعه در ارتباط با موضوع پیشگیری از حوادث ترافیکی و آموزش دانش آموزان مدارس از طریق برنامه جامع آموزشی سلامت گفت: به منظور کاهش بار بیماری های ناشی از حوادث ترافیکی، بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها، ضروری است خدمات سلامت و مراقبتی به عموم مردم و بویژه جوانان به صورت عادلانه توزیع شود.

کاهش 6.2 درصدی حوادث ترافیکی نسبت به سال قبل

همچنین در ادامه نشست مشورتی توجیهی در ارتباط با پیشگیری از حوادث حمل و نقل، دکتر حدادی رییس اداره پیشگیری از حوادث مرکز فوریت های پزشکی بر اهمیت موضوع پیشگیری از حوادث و ضرورت وجود عزم ملی و بین المللی برای کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای راهها تاکید کرد.

به گفته حدادی، ایران در مقام پنجم از نظر حوادث ترافیکی در منطقه قراردارد.

وی ضمن تاکید بر تبیین جایگاه کشور در سطح بین المللی و دستاورد های ملی، به کاهش 6.2 درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی نسبت به سال قبل اشاره کرد.

حدادی برجایگاه تولیتی وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت مردم با محوریت کاربران ایمن و ارتقاء کیفیت خدمت رسانی به بیماران تاکید کرد و افزود: لازم است سطوح مختلف پیشگیری و اعلام آمادگی همه جانبه مرکز مدیریت حوادٍث و فوریت ها با هدف تقویت هرچه بیشتر زمینه های همکاری درون بخشی دیده شود.

گفتنی است در نشست مشورتی توجیهی در ارتباط با پیشگیری از حوادث حمل و نقل با رویکرد کاهش مرگ و میر جوانان مقرر شد دانشگاهها و دانشکده های منتخب، تمهیدات لازم به منظور انجام مداخله مبتنی بر آموزش و توانمندسازی گروه هدف برنامه را در کوتاهترین زمان ممکن فراهم کنند تا پس از تائید نهایی محتوای آموزشی، اقدامات اجرایی در فیلد شروع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز