خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در همایش مدیران آبفا:

وضعیت آب کشور رضایت‌بخش نیست

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۲۵۶

از مشکلات کنونی نباید شگفت‌زده شویم و باید به فکر رفع مشکلات باشیم؛ زیرا چنانچه این روند اصلاح نشود، شاهد یک فاجعه بزرگ در کشور خواهیم بود.

به‌گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهندس "رحیم میدانی" امروز (چهارشنبه) در آیین گشایش هشتمین همایش مدیران امور آب و فاضلاب شهرها و شهرستان‌های کشور در سالن همایش‌های برج میلاد، با بیان اینکه دیدگاه مدیریت آب مبتنی بر این است که همه کارکنان آب و آبفا در یک جهت حرکت کرده و فعالیت‌های خود را برای یک هدف مشترک انجام می‌دهند، بیان داشت: رویکرد، یک رویکرد مشارکتی است و برای اینکه به وظایف خود به‌خوبی عمل کنیم، باید مشارکت همه مردم را جلب کنیم.

وی با بیان اینکه در آستانه تدوین برنامه ششم هستیم و نزدیک به 67 سال از پیشینه برنامه‌ریزی در کشور می‌گذرد، افزود: این تجربه باید برای صاحبان بصیرت مایه عبرت باشد و بزرگ‌ترین عبرتی که از سال‌های گذشته می‌توان گرفت، عدم موفقیت ما در برنامه‌های پنج‌ساله و هفت‌ساله است که ریشه آن در عدم پایبندی به اجرای برنامه‌های مصوب است.

میدانی با بیان اینکه برنامه ششم قرار است نگاه ویژه‌ای به آب داشته باشد، ابراز امیدواری کرد: مدیران بخش آب و آبفا بتوانند به‌خوبی به وظایف خود در این برنامه عمل کنند زیرا وضعیت آب کشور اصلا رضایت‌بخش نیست.

وی با بیان اینکه ما در شناخت موضوع مشکل نداریم و خبرگان صنعت آب و فاضلاب کشور فهرستی از مشکلات و راه‌حل‌ها را تهیه کرده‌اند اما ریشه اصلی مشکلات این است که توجه لازم را به مدیریت آب کشور نداشته‌ایم، اظهار داشت: وقتی صحبت از مدیریت آب می‌کنیم، اصول و چارچوبی دارد که نباید مدیریت آب را فقط به اعطای پروانه بهره‌برداری از چاه،‌ ساخت سد، ساخت ایستگاه پمپاژ و غیره محدود کنیم.

وی ادامه داد: از مشکلات کنونی نباید شگفت‌زده شویم و باید به فکر رفع مشکلات باشیم؛ زیرا چنانچه این روند اصلاح نشود، شاهد یک فاجعه بزرگ در کشور خواهیم بود.

معاون وزیر نیرو در امور آبفا با بیان اینکه شاخص‌های کمی بیان‌گر این موضوع است که نباید چشم‌مان را به مشکلات آب ببندیم، خاطرنشان کرد: از دست رفتن آب زیرزمینی غیرقابل کتمان است و در برخی مناطق شاهد فرونشست زمین هستیم که ناشی از کاهش آب زیرزمینی است.

وی افزود: از اوایل فعالیت دولت یازدهم توجه به این سمت معطوف شده است که همه تاثیرگذاران و کنش‌گران آب کشور را متوجه این موضوع کنیم.

میدانی با تاکید بر اینکه باید با هزینه‌های کمتر به بالاترین اهداف برسیم، گفت: افزایش بهره‌وری و مدیریت صحیح چاره کار است و یک اجماع ملی باید روی مشکلات بخش آب ایجاد شود.

وی اضافه کرد: اگر این اجماع صورت نگیرد، در اجرای برنامه‌های‌مان موفق نخواهیم بود.

معاون وزیر نیرو همچنین با تاکید بر اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی در سا‌ل‌جاری، گفت: اگر بتوانیم این طرح را به‌خوبی اجرا کنیم، در 20 سال آینده به سطح ایستایی خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه اعتباری که در اختیار داریم، بسیار مناسب است به‌طوری که بودجه بخش آب کشور در سال‌جاری حدود 16 هزار میلیارد تومان است، افزود: اجرای شبکه‌های آب‌رسانی و تامین آب شرب با کیفیت و همچنین اصلاح قیمت‌ها در اولویت کاری ما قرار دارند.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: مدیریت کیفی منابع آب به اندازه کمیت آن باید موردتوجه قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز