خبرگزاری کار ایران

در دیدار هیات پارلمانی جمهوری چک با وزیر اقتصاد تاکید شد؛

توسعه روابط اقتصادی ایران و چک

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۰۹۸

ویتخ فیلیپ نایب رییس مجلس جمهوری چک و هیات همراه در دیدار با علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن ابراز علاقمندی به توسعه روابط اقتصادی با ایران خواستار ارتقاء روابط بین فعالان بخش خصوصی دو کشور شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا)، طیب نیا در ابتدای این دیدار با اشاره به سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهایی که دارای سابقه دیرینه دوستی و همکاری هستند، ابراز امیدواری کرد، برخی از موافقتنامه های پایه ای که زمینه گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور را فراهم می کند، بزودی به امضاء برسد.

وی ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش و همت خود را به کار بسته تا با ایجاد صلح، ثبات و آرامش در منطقه زمینه رشد و رفاه را فراهم نماید.

طیب نیا افزود: شرایط خاص منطقه خاورمیانه و کشورهای همسایه از جمله افراطی گرایی ها دستیابی به پیشرفت اقتصادی و تامین رفاه مردم را دشوار می کند.

وزیر اقتصاد از حجم بالای مبادلات تجاری با جمهوری چک با دنیا و همچنین حجم قابل ملاحظه مبادلات تجاری ایران به عنوان ظرفیتی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور نام برد و افزود: سطح کنونی روابط اقتصادی و تجاری می تواند بسیار افزایش یابد.

ویتخ فیلیپ نایب رییس مجلس جمهوری چک نیز ضمن قدردانی از فعالیت های جمهوری اسلامی در زمینه مبارزه با تروریسم و ایجاد آرامش در منطقه، گفت: سطح روابط تجاری بین دوکشور بدون شک باید ارتقاء یابد و اولین هدف ما افزایش چندین برابری سطح کنونی مبادلات خواهد بود.

وی سفر کنونی خود به ایران را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: بسیاری از شرکتهای مشهور چک که در عرصه تولید خودرو و صنایع فعالیت دارند، آماده حضور در بازار وسیع و جذاب ایران هستند.

وی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی اتاق مشترک بازرگانی ایران و چک زمینه لازم برای گسترش روابط تجاری میان دو کشور فراهم شود.

وی همچنین در این دیدار دعوتنامه رسمی وزیر اقتصاد جمهوری چک از وزیرامور اقتصادی و دارایی کشورمان برای سفر به آن کشور را تقدیم وزیر اقتصاد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز