خبرگزاری کار ایران

به منظور ارائه خدمات بهتر به آسیب دیدگان اجتماعی

قرار گاه مدیریت راهبردی فوریتهای خدمات اجتماعی شهر تهران احداث می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۰۲۱

معاون سازمان، رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: قرار گاه مدیریت و راهبردی فوریتهای خدمات اجتماعی شهر تهران برای بهبود ارائه خدمات اجتماعی به آسیب دیدگان ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،رضا جهانگیری فر در جلسه تشریح دلایل تشکیل قرار گاه مدیریت و راهبردی فوریتهای خدمات اجتماعی شهر تهران گفت: مراحل سامان دهی افرادی که دچار آسیبهای اجتماعی شده اند باید به صورت متوالی انجام شود نه موازی و اساس کار ما باید این باشد که افراد این دوره را به صورت کامل طی کند.

وی گفت: یکی از چالشهای بزرگی که ما با آن مواجه هستیم این است که وقتی فردی به عنوان یک آسیب دیده اجتماعی از سطح شهر به مراکز منتقل می شود همزمان می خواهیم هم به او شغل یاد بدهیم ، هم او را به کانون خانواده بازگردانیم و هم  انتظار داریم که جامعه او را به عنوان یک فرد سالم بپذیرد در نتیجه شاهد این هستیم که اقدامات مناسبی برای وی انجام نمی شود و دو ماه دیگر دوباره همین فرد وارد چرخه گذشته می شود.

جهانگیری فر افزود: با راه اندازی قرار گاه مدیریت و راهبردی فوریتهای خدمات اجتماعی شهر تهران، مشکل حل نمی شود بلکه اقدامات در زمینه امداد رسانی به فرد آسیب دیده اجتماعی هم افزایی می شود تا فرآیند به صورت کامل برای وی اجرایی شود.

وی چالش های دیگری که حوزه های ارائه خدمات به ٱسیب دیده اجتماعی با آن مواجه است را پراکندگی امور بین دستگاهها، فقدان پیش بینی فرایند به صورت فوریت شبانه روزی در دستگاهها، ناهماهنگی بین بخشی ناشی از رویکرد های متفاوت و فقدان مدیریت بر شمرد.

معاون سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزود: لازم است برای ارائه خدمات برخی از مراکز به صورت شبانه روزی فعال باشند و همین موضوع یکی از مهمترین دلایل تشکیل قرار گاه مدیریت و راهبردی فوریتهای خدمات اجتماعی شهر تهران  است.

وی در تشریح تبعات ناشی از چالشهای وضع موجود افزود: عدم تشکیل سیکل سامان دهی تقابل بین بخشی بجای تعامل، گسترش نارضایتی عمومی از عملکرد دستگاهها عدم رضایت نهادهای حاکمیتی از عملکرد دستگاههای اجرایی، صرف هزینه مضاعف در دستگاهها، بروز بی اعتمادی در افراد جامعه هدف، واکنش نامطلوب رسانه ای، طولانی شدن فرآیند سامان دهی و نا مشخص بودن حدود مسئولیت هر دستگاه چالشهایی است که به دلیل وضع موجود با آن مواجه بودیم.

جهانگیری فر تاکیدکرد: الزامات قانونی برای عملکرد مناسب در حوزه آسیب های اجتماعی، گسترش حجم افراد جامعه هدف در شهر تهران، ویژگی های اجتماعی سیاسی و جغرافیایی این شهر و نا کارآمدی ساختار اجرایی موجود مهمترین دلایلی بود که برای ایجاد قرار گاه مدیریت و راهبردی فوریتهای خدمات اجتماعی شهر تهران  مورد توجه ما قرار گرفت.

وی گفت: با ایجاد این قرارگاه چالشهای موجود بهبود خواهد یافت از این رو لازم است برای ارائه خدمات اجتماعی بهتر فعالیت این قرار گاه به صورت شبانه روزی وبدون تعطیلی انجام شود همچنین لازم است تعامل بین سازمانها بیشتر شود به همین دلیل باید تمام دستگاههای ذیربط در این قرارگاه نماینده تام الاختیار داشته باشند.

وی گفت: در شرایط کنونی مردم با تماس با سامانه 137 شهرداری 110 پلیس 123 بهزیستی و 115 ا ورژانس تهران اقدام به معرفی معضلات اجتماعی مناطق خود می کنند طبق مدیریتی که این در این قرار گاه اعمال خواهد شد در ابتدای کار بعد از تماس شهروندان با این مراکز تمام پیامها به قرارگاه ارسال می شود و به تشخیص قرار گاه مرکز مربوطه به محل اعزام خواهد شد.

جهانگیری فر افزود: برای تسهیل امور بعد از این مرحله شماره ای سه رقمی برای دریافت پیامهای اجتماعی مردم در نظر گرفته خواهد شد تا با تماس با این شماره راسا خود قرار گاه برای اعزام نیرو هماهنگی های لازم را انجام دهد.

وی در پایان گفت: تا یکماه آینده فضای مناسب برای این قرار گاه از سوی شهرداری مشخص می شود و لازم است اقدامات موازی برای معرفی رئیس نمایندگان تام الاختیار دستگاهها انجام شود و دستورالعمل های لازم و اقدامات حقوقی در باره این قرار گاه صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز