خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خبر داد:

دستگیری عاملان حمله به پلیس در حمیدیه

asdasd
کد خبر : ۲۶۹۸۹۰

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در خصوص حادثه حمله به چادر پلیس در حمیدیه خوزستان گفت: برابر آخرین اخباری که من دارم عاملان این اقدام دستگیر شده و تحت بازجویی قرار دارند.

به گزارش ایلنا، سردار تقی مهری در مراسم رونمایی از دانشنامه انتظامی که در محل دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد تدوین این دانشنامه را حاصل تلاش ۵۳ نفر از اساتید به مدت ۳سال عنوان کرد و در رابطه با پلیس دانش بنیان گفت: در دهه ۸۰ سیاستی به منظور تشکیل پلیس دانش بنیان اتخاذ شد که در این راستا ناجا در هر یک از زیر مجموعه‌ها و پلیس‌های تخصصی خود اقدام به ایجاد دفتر تحقیقات کاربردی کرد که این دفتر درمجموعه پلیس پیشگیری به مرکز تحقیقات کاربردی تبدیل شده است.

مهری با تاکید بر اینکه پلیس پیشگیری عزم جدی برای گسترش فرهنگ پیشگیری از وقوع جرایم دارد، خاطرنشان کرد: ما در این راستا از تمامی دستگاه‌هایی که صاحب نظر و تجربه هستند کمک می‌گیریم و از تجربیاتشان استفاده خواهیم کرد.

رییس پلیس پیشگیری ناجا همچنین به فعالیت مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی در سطح اغلب کلانتری‌ها اشاره کرد و گفت: این دفا‌تر که در اغلب کلانتری‌ها به ویژه در مراکز استان‌ها دایر شده است از طریق آگاه سازی مردم سهم زیادی در پیشگیری از جرایم داشتند.

مهری ادامه داد: به عنوان مثال در سالی که گذشت تنها بیش از ۲۵۰ هزار پرونده در همین مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها به صلح و سازش منجر شده است.

رییس پلیس پیشگیری ناجا همچنین درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده عاملان حمله به چادر پلیس در حمیدیه خوزستان خاطرنشان کرد: البته در چادرهای پلیس تنها نیروهای پلیس پیشگیری حضور ندارند و از تمام پلیس‌ها در آن هستند اما برابر آخرین اخباری که من دارم عاملان این اقدام دستگیر شده و تحت بازجویی قرار دارند.

وی به گسترده بودن پلیس پیشگیری اشاره کرد وگفت: در سال ۱۳۸۴با تدبیر فرماندهی وقت ناجا سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم پلیس پیشگیری آغاز به کار کرد که سردار رجب‌زاده به عنوان اولین رئیس این مجموعه بود.

مهری پلیس فرودگاه، پلیس راه آهن، کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها، یگان‌های حفاظت سازمان‌ها ودستگاه‌های دولتی ونگهبانان محله را زیر مجموعه پلیس پیشگیری دانست وگفت: یکی از طرح‌های موفق در مجموعه پلیس پیشگیری، نگهبان محله بود ودر حال حاضر بیش از ۴۵ هزار نگهبان محله در سراسر کشور با ناجا همکاری دارند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع پیشگیری از وقوع جرم به فعالیت مراکز مشاوره ومددکاری که در اغلب کلانتری‌ها به ویژه در مراکز استان‌ها دایر شده‌اند و از طریق آگاه سازی مردم سهم زیادی در پیشگیری از جرایم دارند اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۵۰هزار پرونده در همین مراکز مشاوره و مدد کاری کلانتری‌ها به صلح و سازش منجر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز