خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‎آباد خبرداد:

تصویب ۳۹۴ مصوبه در شورای شهر خرم آباد

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۷۰۱

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد، از برگزاری ۱۱۶ جلسه رسمی شورا و تصویب ۳۹۴ مصوبه کلی و۴۰ مصوبه فرهنگی و ۱۶ مصوبه عمرانی به تناسب ظرفیت شهر از جمله دستاوردهای جلسات شورای شهر خرم آباد بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، علی جهان‌آرا ظهر یکشنبه در مراسم معارفه شهردار خرم آباد گفت: مشارکت سازنده دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان در امور شهری، مطالعه و طراحی منابع توسعه پایدار درآمدی و زیباسازی و تغیر مبلمان شهری از مواردی بودند که به عنوان نقشه راه شورای شهر خرم آباد مورد توجه قرار گرفته‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد به برگزاری ۱۱۶ جلسه رسمی شورا و تصویب ۳۹۴ مصوبه کلی در این جلسات اشاره کرد و گفت: ۴۰ مصوبه فرهنگی و ۱۶ مصوبه عمرانی به تناسب ظرفیت شهر از جمله دستاوردهای جلسات شورای شهر خرم آباد بوده است.

جهان آرا اظهار داشت: مشارکت در ساخت باغ موزه دفاع مقدس با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، نامگذاری معابر و خیابان‌های سطح شهر به نام شهیدان و هنرمندان فقید لرستانی، مشارکت در ساخت زائر سرای مشهد مقدس و کمک به هیئات فرهنگی، مذهبی و ورزشی از مهم‌ترین مصوبات فرهنگی شورای شهر خرم آباد است.

وی به مهم‌ترین مصوبات عمرانی شورای شهر خرم آباد اشاره کرد و گفت: عقد قرارداد برای احداث بزرگ‌ترین مجموعه تجاری، مسکونی در کیو در زمینی به مساحت ۱۹ هزار متر مربع و هزینه‌ای بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال، احداث کارخانه کمپوست و واگذاری آن به بخش خصوصی و طراحی و ساخت مجموعه‌های رفاهی، مذهبی با محوریت مسجد در ورودی‌های شهر از جمله این مصوبات بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد ادامه داد: از دیگر پروژه‌های عمرانی مصوب شده توسط شورای شهر خرم آباد می‌توان به احداث مجموعه باغ پرندگان در زمینی به مساحت دو هکتار با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و ساماندهی مجموعه فرهنگی، تفریحی کیو با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال اشاره کرد.

جهان آرا اضافه کرد: احداث هزار متر دیوار حفاظتی ساحلی رودخانه خرم آباد با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، صرف هزینه‌ای بالغ بر ۷۲ میلیارد ریال برای آسفالت معابر شهری در سال ۹۳ و عقد قرارداد با بانک شهر در خصوص خرید پنج هزار تن قیر برای آسفالت معابر شهری در سال جاری از دیگر مصوبات حوزه عمرانی شورای شهر بوده است.

وی به ساخت و نصب پل هوایی و نصب پله برقی در میدان امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: برای این پروژه اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است که به زودی از آن بهره برداری خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد به تکمیل و بهره برداری از پل ۹ دی بعد از پنج سال تعطیلی اشاره کرد و گفت: تکمیل پل جهادگران نیز بعد از یک دهه تعطیلی در دستور کار شورای اسلامی شهر و شهرداری خرم آباد قرار گرفته که این پروژه ظرف شش ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

جهان آرا با بیان اینکه عملیات تکمیل پل مازیار بعد از دو سال تعطیلی در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: این پروژه هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که پیش بینی می‌شود ظرف چهار ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه اراده اعضای شورای شهر خرم آباد بر این باور استوار بوده که برای ارتقاء سطح زندگی شهروندان همه تلاش خود را به کار گیرند، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر خرم آباد ضمن تاکید بر مردم سالاری دینی و رعایت حقوق شهروندی بر اجرای طرح‌هایی که امکان ایجاد درآمدهای پایدار دارند تاکید دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز