خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

شهرداری خرم آباد بدون مشارکت مردم، توانایی اتمام پروژه‌ها را ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۶۸۵

استاندار لرستان گفت: با بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی شهرداری که فقط پول یک پروژه است، راه به جایی نخواهیم برد و مردم باید مشارکت خوبی داشته باشند تا شهرداری نیز موفق شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد،، هوشنگ بازوند در آیین معارفه‎ شهردار خرم‎آباد با تشکر از شورای شهر برای انتخاب یحیی عیدی ‎بیرانوند اظهار کرد: عیدی ‎بیرانوند شهر خرم‎آباد را به خوبی می‌‎شناسد و امیدوارم منشأ خیر برای این شهر باشد و جا دارد از محمد مهرابی شهردار اسبق نیز که زحمات زیادی کشیدند، تشکر کنم.

وی با اشاره به نام‎گذاری سال ۹۴ با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» تأکید کرد: بدون شک رمز موفقیت استان ما در اجرایی شدن این شعار است و این موضوع اغراق نیست. شعار سال فرصت خوبی است و باید از آن ‌‌نهایت بهره را ببریم.

بازوند در ادامه بیان کرد: با توجه به تجربه‎ای که دارم احساس می‌‎کنم شهردار به پول احتیاج ندارد چون ثروت زیادی در اختیار دارد و باید تفکر کند که در چه جاهایی به پول نیاز ندارد. خوشبختانه این اتفاق در خرم‎آباد افتاده و الان چندین پروژه شروع شده که شهرداری برای آن‌ها هزینه‎ای نکرده و به درآمد پایدار تبدیل خواهند شد.

نماینده‎ عالی دولت در لرستان با تأکید بر اینکه درآمدهای غیرپایدار به شهر لطمه می‌‎زند، تصریح کرد: در بحث ماده ۱۰۰ نباید جسم شهر به فروش برسد، چون در این صورت زندگی برای شهروند‌ها سخت و آرامش آنان سلب می‌‎شود. یک شهردار خوب باید آرامش و آسایش مردم را تأمین کند و امید می‌‎رود شهردار جدید این موارد را مدنظر قرار دهد.

وی با اشاره به رودخانه خرم‎آباد خاطرنشان کرد: شهرداری با بودجه‎ای که داشت نمی‌‎توانست آن را تعیین تکلیف کند و در سفر هیئت دولت به استان ساماندهی رودخانه به وزارت راه و شهرسازی واگذار شد که قرار است ۱۰ کیلومتر آن ساماندهی شود. این رودخانه فرصت خوبی است و اگر از آن به درستی استفاده نکنیم به تهدید تبدیل خواهد شد.

بازوند با تأکید بر جذب سرمایه‎گذار گفت: از آقای عیدی ‎بیرانوند می‌‎خواهیم که شرایط را برای این کار فراهم کند، اگر موانع را برداریم قطعاً سرمایه‎گذاری صورت می‌‎گیرد. یک شهر وقتی خوب می‌‎شود که شهروندهای پولداری داشته باشد و شهردار باید کاری کند در سال‎جاری دو تا سه ساعت چرخه‎ی اقتصادی شهر بیشتر شود که با نورافشانی خیابان شهدا این امر می‌سر شده و در بقیه مناطق شهر نیز باید این کار اجرا شود.

استاندار لرستان در ادامه صحبت‎‌هایش تأکید کرد: با بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی شهرداری که فقط پول یک پروژه است، راه به جایی نخواهیم برد و مردم باید مشارکت خوبی داشته باشند تا شهرداری نیز موفق شود.

وی با بیان اینکه جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز باید گرفته شود، اذعان کرد: اگر کمیسیون ماده ۵ خوب عمل کند مناطق حاشیه‎نشین و سکونت‎گاه‎های غیررسمی بیشتر نمی‌‎شوند و ساخت و سازهای غیرمجاز به معضل تبدیل نخواهند شد و شهرداری باید در این راستا فعالیت بهتری داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز