خبرگزاری کار ایران

سلطانی‌فر اعلام کرد؛

ثبت ۱۵ میلیون مسافر در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۵۹۶

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از حضور ۱۵ میلیون گردشگر در ایام نوروز در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود سلطانی فر امروز ( یکشنبه) در نشست خبری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: امسال ۵۰۰ هزار نوروزبان، ۳ ماه پیش از نوروز برنامه‌ریزی و تجهیز امکانات را آغاز کردند و ستاد هماهنگی خدمات سفر با توجه به برنامه‌ریزی‌های همه‌جانبه در سراسر کشور توانست؛ عملکرد بهتری را نسبت به سال گذشته ارائه دهد.

وی ادامه داد: امسال تنوع مقاصد گردشگری، کیفیت خدمات‌رسانی و تعداد کمپ‌های دائم و موقت بهتر از سال‌های گذشته بود، هرچند که هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به انجام اقدامات تبلیغاتی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری در سطح گسترده در کشور گفت: امسال ۶۶۰ مرکز اقامت موقت داشتیم و توانستیم؛ در تمامی مراکز اقامت نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی را ایجاد کنیم. همچنین ساعت بازدید از موزه‌ها نیز در ایام نوروز ۲ ساعت افزایش داشت و میزان بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و فرهنگی نسبت به سال گذشته با ۱۴۱ درصد افزایش روبرو بود.

سلطانی‌فر ادامه داد: متاسفانه در روز سیزدهم فروردین‌ماه شاهد بروز حادثه تروریستی در استان خوزستان بودیم که منجر به شهادت ۳ پرسنل نیروی انتظامی شد که ضمن محکوم کردن این اقدام به خانواده این شهدا تسلیت می‌گوییم و امیدواریم که عاملان این حادثه هرچه سریع‌تر دستگیر شوند.

وی با اشاره به اینکه اقامت گردشگران در مراکز رسمی اقامت یعنی هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهانپذیر‌ها، اماکن اقامتی آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها و کمپ‌های اقامتی مبنای آمار تعداد گردشگران است، اظهار کرد: از ۲۸ اسفند ۹۳ تا چهاردهم فروردین ۹۴ در ۳۱ استان کشور و ۷ منطقه آزاد تعداد گردشگران ۶۰ میلیون و ۸۴ هزار نفر اقامت در شب بوده است و با توجه به اینکه میانگین سفر حدود ۴ شب شود، یعنی حدود ۱۵ میلیون نفر مسافر و گردشگر در این ایام داشته‌ایم و باید توجه کرد که این آمار بدون احتساب افرادی است که از دویست هزار ویلای شخصی در استان‌های شمالی و دیگر مراکزی که امکان ثبت رسمی نداشته است استفاده کرده‌اند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: نیروی انتظامی براساس آمارهای خود میزان افزایش سفر نسبت به سال گذشته را ۳ درصد اعلام کرده است که البته این میزان براساس آمارهای ما حدود ۵  .۴ الی ۵ درصد است که نزدیکی این دو عدد نشان‌دهنده صحت آمارهای به دست‌ آمده در این دو دستگاه است.

سلطانی‌فر افزود: ۶ درصد از اقامت گردشگران در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و مهمانپذیر‌ها بوده است، ۱۷ درصد اقامت‌ها مربوط به اماکن مربوط به آموزش و پرورش یعنی واحدهای آموزشی و خانه معلم‌ها بوده، ۲۰درصد اقامت‌ها در مهمان‌سراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی، ۵ .۱۴ درصد اقامت‌ها در کمپ‌های دائم شهرداری و هلال‌احمر، ۴درصد اقامت‌ها در خانه‌مسافر‌ها و بقیه آن‌ها به صورت چادرهای مسافرتی انجام شده است.

وی ادامه داد: در بین تمامی استان‌های کشور؛ استان‌های مازندران، گیلان، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس، خراسان رضوی، اصفهان، کرمانشاه و خراسان جنوبی بیشترین حجم گردشگر را داشته است. همچنین در ایام نوروز انجام بازرسی‌های ویژه ۳۷درصد افزایش پیدا کرد که در ۴۷هزار بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، بین‌راهی، کمپ‌ها، دفا‌تر خدمات مسافرتی و رستوران‌ها ۹۲ واحد به دلیل حجم زیاد تخلفات تعطیل شدند که از این تعداد ۲۸ واحد مرکز اقامتی، ۳۲ واحد دفتر خدمات مسافرتی و ۳۲ واحد مرکز پذیرایی بوده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز