خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دامپزشکی گیلان خبر داد؛

آغاز اجرای طرح نظارت بهداشتی در مراکز فروش فرآورده‌های خام دامی گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۹۳۷

مدیرکل دامپزشکی گیلان از آغاز اجرای طرح نظارت و بازرسی بهداشتی در مراکز فروش فرآورده‌های خام دامی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از رشت، سهراب عاقبتی عصر امروز در جریان نخستین روز از اجرای طرح نظارت و بازرسی بهداشتی در این شهر اظهار کرد: این طرح با توجه به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروزی و افزایش تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی انجام می شود.

وی افزود: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر کلیه مراکز زیر نظارت دامپزشکی استان در راستای افزایش تقاضا مردم برای مصرف به صورت همزمان در سراسر کشوراجرا می شود.

مدیر کل دامپزشکی گیلان اضافه کرد: این طرح با هماهنگی تمامی دستگاه‌های ذیربط و با هدف حفظ سلامت مصرف‌کنندگان،از امروز25 اسفندجاری تا 14 فروردین سال 94 اجرا خواهد شد.

وی با تصریح بر اینکه بر اساس طرح مذکور، شبکه های دامپزشکی شهرستان ها موظف به تشکیل ستاد نظارت بهداشتی دامپزشکی به منظور تدوین دقیق برنامه عملیاتی و نظارتی می باشند، متذکر شد: مدیران شهرستانی علاوه برآن باید نسبت به هماهنگی های لازم جهت جلب همکاری اداره های ذیربط در راستای اجرای بهینه طرح اقدام کنند.

عاقبتی از وجود اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی در اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه نوروزی خبرداد و گفت: این اکیپ ها از ساعت 8 صبح تا 20 شب در دو شیفت کاری به ارائه خدمت می پردازند.

وی افزود: مراکز تولید، بسته بندی، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران‌ها، هتل‌ها، چلوکبابی‌ها و سایر اماکنی که از فرآورده های خام دامی برای طبخ غذا استفاده می کنند در نوروز امسال مورد نظارت و بازرسی قرار می گیرند.

مدیر کل دامپزشکی گیلان، خوردو‌های ویژه حمل فراورده‌های خام دامی، کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری فراورده های خام دامی و کارگاه های فراوری را از دیگر اماکن مورد بازرسی بهداشتی اعلام کرد.

وی بیان کرد: در طرح نظارتی مذکور بالغ بر 48 نفر بازرس بهداشتی در قالب 24 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی گیلان همکاری می کنند.

عاقبتی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در زمینه فرآورده های خام دامی با شماره پیام گیر 1512 مراتب را به اداره کل دامپزشکی گیلان اطلاع دهند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز