خبرگزاری کار ایران

جزیره کیش؛ منطقه‌ای برای همه ایرانیان

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۹۱۷

جزیره کیش متعلق به همه ایرانیان است و هیچ‌کس حق ندارد بگوید صرفا افراد متمول و ثروتمندی که قادر هستند با هواپیما سفر کنند، حق حضور و استفاده از ظرفیت‌‌های جزیره کیش را دارند.

ایلنا: از مدت‌ها قبل منطقه آزاد کیش خود را برای استقبال از نوروز آماده کرده است و به دستور آقای مونسان، مدیرعامل منطقه آزاد کیش، کارگروهی از معاونت‌ها و مدیران مجموعه منطقه آزاد تشکیل شد تا مقدمات استقبال از نوروز را فراهم کنند.

پیش‌بینی‌های ما حاکی از آن است که جزیره کیش در نوروز امسال پذیرای بیش از 300 هزار گردشگر باشد. مسلما ورود این حجم از جمعیت و به تبع آن ورود حجم بالای خودروی خارج از این سرزمین، به داخل جزیره کیش سبب شده که مسئولیت پذیرایی نهادهای اجرایی و مدیریتی از مهمانان و گردشگران افزایش یابد، اما خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی که تاکنون صورت گرفته، جزیره کیش اعلام می‌کند که آمادگی پذیرایی این حجم از مسافران نوروزی را دارد.

این نکته لازم به ذکر است که جزیره کیش متعلق به همه ایرانیان است و هیچ‌کس حق ندارد بگوید صرفا افراد متمول و ثروتمندی که قادر هستند با هواپیما سفر کنند، حق حضور و استفاده از ظرفیت‌‌های جزیره کیش را دارند.

بنابراین در نوروز پیش‌رو نیز همانند ادوار گذشته، مسافران عزیز می‌توانند به همراه وسیله نقلیه خویش به این جزیره سفر کنند. در همین راستا کمپ‌هایی را نیز آماده کرده‌ایم تا پذیرای افرادی باشند که امکان استفاده از هتل‌های منطقه را ندارند.

نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، مسئله رعایت حقوق کیش‌وندی در مدت اقامت افراد در جزیره کیش است؛ بنابراین با وجود افزایش تعداد گردشگران در این بازه زمانی، کماکان قوانین گمرکی و راهنمایی و رانندگی به قوت خود باقی هستند.

با این تفاسیر مجموعه مدیریتی مناطق آزاد بسیج شده‌ و خود را موظف می‌داند که به بهترین نحو پذیرای مسافران عزیز نوروزی باشد. همچنین باید اشاره شود که ضمن پاسداشت ایام پربرکت فاطمیه، برنامه‌های متنوع و جذابی را برای سپری کردن ایامی مفرح و خاطره انگیز مسافرین محترم نوروزی فراهم کرده‌ایم.

جزیره کیش به منظور فراهم کردن رفاه حال مسافران در طول سال نیز همواره پذیرای گردشگران با خودروهای شخصی خود است، اما به نظر می‌رسد که برخی از افراد مخالف پذیرایی این چنینی منطقه آزاد کیش از مسافران و گردشگران هستند، چراکه اخیرا در برخی از جراید، از زبان یک گردشگر عنوان کرده‌اند که ورود ماشین‌های مسافران و گردشگران به منطقه باعث شلوغی، تنزل سطح فرهنگی و زیبایی این منطقه شده، اما لازم به ذکر است که جزیره کیش متعلق به یک عده خاص نبوده و تمامی هموطنان گرامی ما، اعم از کم درآمد و پردرآمد می‌توانند با استفاده از خودروی شخصی خود از مواهب طبیعی این خطه بهره برند.

می‌توانم به یقین عنوان کنم که این اظهارات با آرمان‌های انقلاب اسلامی مبنی بر حذف فاصله طبقاتی همخوانی نداشته و با این تفاسیر مجددا لازم به ذکر است که همه افراد هموطن، با هر سطح درآمدی قادر هستند از ظرفیت‌های گردشگری این جزیره استفاده کنند.

در پایان عنوان کردن این مسئله خالی از لطف نیست که اگر هرکدام از گردشگرانی که به جزیره کیش سفر ‌کنند، با خرید حتی یک آب معدنی، به رشد و توسعه جزیره زیبای کیش کمک خواهند کرد.

 

مرتضی بلوکی، مشاور مطبوعاتی مدیرعامل منطقه آزاد کیش

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز