خبرگزاری کار ایران

فرماندار کاشان در گفتگو با ایلنا تاکید کرد:

آموزش رشته‌های نساجی درکاشان باید توسعه پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۷۹۵

فرماندار کاشان گفت: با توجه به اینکه بیش از ۸۵ درصد فرش ماشینی کشور درکاشان تولید می‌شود باید مراکز آموزش رشته‌های نساجی و فرش ماشینی درکاشان توسعه یابد.

«ابوالفضل صدرائیه» معاون استاندار و فرماندارشهرستان کاشان درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان گفت: به دلیل اینکه صنعتگران کاشانی (خصوصا دررشته نساجی) پذیرفته‌اند که باید آموزش‌های لازم برای بکارگیری کارگران در واحدهای واحدهای نساجی برگزار شود شایسته نیست دست اندرکاران در آموزش اینگونه رشته‌ها کوتاهی کنند.

وی با تاکید جدی بر ایجاد و توسعه کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای رشته‌های نساجی و فرش ماشینی درشهرستان کاشان و درپاسخ به سوال خبرنگارایلنا درکاشان دلیل تعطیلی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مخمل و ابریشم و نساجی کاشان گفت: نباید آموزشهای فنی و حرفه‌ای دررشته‌های نساجی و فرش ماشینی درکاشان تعطیل شود بلکه اینگونه آموزش‌ها باید روز بروزتوسعه پیدا کند.

صدرائیه به تاکیدات خود درحوزه آموزش درصنایع کاشان در دیداری که با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان داشته است اشاره کرد و یاد آوری نمود: دراین دیدار برتوسعه آموزش درحوزه صنعت به دلیل موقعیت خوبی که شهرستان کاشان دراین زمینه دارد تاکید شد.

فرماندار کاشان کوتاهی آموزش درحوزه صنعت نساجی کاشان را متوجه صنعتگران ندانست و گفت: اگر شکاف بین صنعت و دانشگاه وجود دارد این کوتاهی بیشتر در حوزه آموزشی است.

وی با بیان اینکه براساس آمارهای ارائه شده اکثر شاغلین درحوزه صنعت کاشان آموزشهای لازم را در رده‌های مختلف دیده‌اند و دارای کارت مهارت هستند گفت: اگر در بخش نساجی کوتاهی را می‌بینیم قصوراز حوزه آموزش می‌باشد.

فرماندار کاشان با تاکید براینکه از مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان انتظارداریم که برای سال ۹۴ تمهیدات لازم را برای آموزش در حوزه نساجی کاشان داشته باشد. خاطرنشان کرد: بکار بردن آخرین تکنلوژی روز دنیا در ماشین آلات نساجی کاشان فرصت بسیار خوبی برای استفاده از این تکنلوژی‌ها باانجام آموزشهای لازم می‌باشد

با توجه به اینکه بالغ بر ۹۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در رشته نساجی و فرش ماشینی است ایجاد وتوسعه کارگاههای آموزشی متناسب با این رشته صنعتی در ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید در راستای اقتصاد مقاومتی می‌تواند خروجی بسیار خوبی را به همراه داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز